در نمایشگاه اوراسیا اعلام شد؛

موثقی نیا: بومی سازی و صدور تکنولوژی در اولویت فعالیت های ایمیدرو قرار دارد / آماده صدور فناوری های بومی شده معدن و صنایع معدنی به اوراسیا هستیم

کدخبر : 61951

محمد رضا موثقی نیا گفت: سیاست بومی سازی، صدور دانش و تکنولوژی در اولویت برنامه های ایمیدرو قرار دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو صبح امروز پس از بازدید از غرفه های دومین نمایشگاه اوراسیا در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از سال های گذشته به دنبال کسب دانش و فناوری روز، بومی سازی و صدور تکنولوژی بوده ایم و این مهم در دستور کار و اولویت ایمیدرو قرار گرفته است.

معاون وزیر صمت با اشاره به پتانسیل های توسعه روابط با حوزه اوراسیا گفت: در این مسیر با کسب بخشی از دانش روز از طریق کشورهای شمال ایران، بومی سازی و صدور آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس می توان گام های بزرگی در صدور تجهیزات و نیز خدمات فنی و مهندسی برداریم.

ظرفیت توسعه همکاری با اوراسیا

وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا می توان در حوزه تکنولوژی و فناوری ارتباط برقرار و زمینه توسعه آن را در کشور فراهم کرد.

موثقی نیا افزود: در بخش معدن و صنایع معدنی آماده انتقال دانش و فناوری بومی سازی شده به کشورهای اتحادیه اوراسیا هستیم.

مدیریت دانش

وی مدیریت دانش را دارای اهمیت ویژه در این برنامه دانست و گفت: تقویت همکاری با شرکت های دانش بنیان، شروع مناسبی برای شرکت های حوزه فولاد و مس داشته است.

به گفته وی در راستای توسعه دانش و فناوری های جدید شرکت های بزرگ همچون مبارکه و ملی مس؛ تفاهم نامه هایی امضا شده است.

مزیت های منطقه ویژه پارسیان

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره در پاسخ به سوالی درباره جایگاه منطقه ویژه پارسیان گفت: این منطقه دارای مزیت دسترسی به ساحل و دریای آزاد است و ایمیدرو از این ظرفیت برای توسعه صادرات و واردات تجهیزات و مواد اولیه استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: صادرات تجهیزات بومی سازی شده و فرآوری محصولات خام با تمرکز بر صادرات از طریق مناطق ویژه اقتصادی مورد توجه ایمیدرو است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: