در آستانه سفر رییس جمهوری به استان البرز؛

انتظارات برای رونق اقتصادی استان با توسعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

کدخبر : 61958

فرودگاه بین‌المللی پیام از سال 1371 در حالی جهت انجام امور پستی و بار هوایی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در ابتدا به عنوان یک فرودگاه تخصصی در حوزه کارگو فعالیت خود را آغاز و به مرور زمان، مراکز آموزش هوانوردی نیز به این مجموعه افزوده و موجب شد تا پیام امروز به عنوان بزرگترین مرکز آموزش خلبانی کشور شناخته شود.

همچنین فعالیت در دیگر بخش‌ها از جمله تعمیر و نگهداری هواپیما و انجام پروازهای مسافری به قابلیت‌های این فرودگاه افزوده شد که موجب متمایز شدن آن نسبت به سایر فرودگاه‌های کشور شده است.

این فرودگاه از سال 1380 عملا در منطقه ویژه اقتصادی پیام  به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی استان واقع شده که در حال تبدیل‌شدن به قطب اقتصاد دیجیتال کشور می‌باشد و تجمیع و همجواری جریان صنعتی و تولیدی، ترانزیت و حمل و نقل زمینی و هوایی، فعالیتهای گمرکی و صادرات و واردات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالقوه بالای آن مجموعه است. در حال حاضر بیش از 320 شرکت صنعتی با بیش از 7000 نفر در حال تولید 1500 محصول و خدمت و عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی هستند.

تاثیر نامطلوب محل دفن زباله حلقه دره بر توسعه فرودگاه بین المللی پیام

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام در گفت وگویی با اشاره به سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت که در آینده نزدیک پایان این هفته به البرز صورت می‌گیرد، عدم تکمیل بزرگراه مواصلاتی به فرودگاه ( بزرگراه یادگار امام) به منظور تسریع در دسترسی به پیام و رفاه حال شهروندان و سرمایه گذاران و همچنین تاثیر نامطلوب مرکز دفع زباله و پسماند این استان تحت عنوان حلقه دره به علت اشاعه بوی نامطبوع و تبعات زیست محیطی که سبب نارضایتی سرمایه گذاران و مسافران شده را از جمله مسایلی عنوان کرد که می¬تواند در سفر استانی رییس جمهور مصوبات خوبی برای آنها شاهد بود.

بهره‌مندی جمعیت هشت میلیون و 500 هزار نفری از فرودگاه بین المللی پیام

وی با اشاره به لزوم فعال شدن پروازهای مسافری اعلام کرد: جمعیت هشت میلیون و 500 هزار نفری استان‌های البرز، قزوین، زنجان و غرب تهران می توانند از ظرفیت فرودگاه بین‌المللی پیام برای سفرهای هوایی خود استفاده کنند و بار ترافیکی فرودگاه مهرآباد و مسیرهای مواصلاتی کرج به تهران کاهش خواهد یافت.

ضرورت مبنا قراردادن یک شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی پیام

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های پیشنهادی در راستای توسعه فعالیت‌ها در تمام بخش‌ها از کارگو گرفته تا مسافری و آموزشی در فرودگاه بین‌المللی پیام که در سفر هیات دولت به البرز مطرح خواهد شد، گفت: ایجاد یا مبنا (Base) قراردادن یک شرکت هواپیمایی در فرودگاه پیام، الزام یک شرکت هواپیمایی به برقراری پروازهای داخلی به مقصدهایی از جمله مشهد، کیش و اهواز با توجه به پرمخاطب بودن این مسیرها و پرواز بین المللی به مقصد دوبی در راستای تحقق گمرک تخصصی فاوا از جمله طرح‌های پیشنهادی است که در  این سفر مطرح خواهد شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، صدور مجوز خرید یک فروند هواپیما از طریق ترک تشریفات مناقصه توسط شرکت خدمات هوایی پیام و قرار گرفتن در فرودگاه پیام به عنوان پایگاه اصلی آن را از دیگر راهکارها برای فعال نمودن مجدد بخش فرودگاهی پیام بیان کرد و گفت: همچنین ایجاد پارک فناوری هوایی و فضایی در فرودگاه پیام به منظور ایجاد زیست¬بومی از شرکتهای دانش¬بنیان، فناور، خدمات مهندسی و تعمیر و نگهداری هواپیما به توسعه بخش فنی و مهندسی فرودگاه کمک شایانی کرده و مشاغل تخصصی جدیدی در حوزه‌های مختلف از جمله هندلینگ پرواز، تعمیر و نگهداری هواپیما، طراحی و قطعه سازی هواپیما، آموزش و تربیت نیروی انسانی و ... برای نخبگان و فارغ¬التحصیلان دانشگاهی استان ایجاد می-شود.

ترانزیت مرسولات پست هوایی و صادرات کالاهای حوزه فاوا نتیجه فعال شدن هر چه بیشتر فرودگاه بین المللی پیام

قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود برقراری پروازهای پست خارجی و ترانزیتی را از مهمترین مزایای اجرای طرح‌های پیشنهادی برای تصویب در سفر استانی رییس جمهور عنوان کرد و گفت: با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، بازطراحی و فعال سازی هاب پستی فرودگاه پیام و استقرار مرکز تجزیه مبادلات پستی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام را در دستور کار داریم و امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته با کشورهای همسایه، شاهد انتقال کامل پروازهای پستی به فرودگاه پیام باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: