بیمه سلامت

پرداخت به روز مطالبات موسسات درمانی تحت پوشش بیمه سلامت

کدخبر : 61975

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت مطالبات بیش از ۵۳ هزار موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت را به روز پرداخت می‌کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت مطالبات بیش از ۵۳ هزار موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت را به روز پرداخت می‌کند.

حسین رنجبران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما گفت: سازمان بیمه سلامت مطالبات در سطح یک در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر همزمان با پرداخت حقوق نیرو‌های درمانی پرداخت می‌شود و در سطح ۲ و ۳ بر اساس اسناد ارائه شده که حوزه‌های تخصصی و فوق تخصصی است پرداخت‌ها تا پایان شهریور، مطالبات بخش دولتی و خصوصی پرداخت شده است و بقیه مطالبات نیز بر اساس اسنادی که به دست ما می‌رسد، پرداخت می‌شود.

رنجبران با بیان اینکه بررسی اسناد فرصتی دو ماهه لازم دارد، گفت: سازمان بیمه سلامت مبلغ ۲ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان را بابت لکه گیری هر نوع مطالبات باقی مانده مراکز بویژه مراکز دولتی و درشت، در ۶ ماه نخست سال، ظرف چند روز آینده پرداخت می‌کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت گفت: برخی مراکز درمانی اسناد را با تاخیر به بیمه سلامت ارائه می‌کنند، اما به اطمینان پرداخت داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها، مراکز فیزیوتراپی و ... به روز پرداخت میشود و آنچه باقی می‌ماند مربوط به زمان ارسال اسناد مرازک دولتی - دانشگاهی است.

رنجبران  افزود: همه ی مراکز ملزم هستند با بیمه‌های پایه طرف قرار داد باشند و اگر در اجرای قانون تعلل کنند پروانه و مجوز فعالیت مرکز درمانی متخلف تمدید نمی‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت گفت: بیش از ۵۳ هزار موسسه درمانی با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و همه ی مطالبات مربوط به نسخه الکترونیک به موقع پرداخت و در این خصوص معوقه‌ای وجود ندارد.

 مسولان سازمان بیمه سلامت پیش از این اعلام کردند: مطالبات طرح دارویار تا تیر امسال پرداخت شده است و پس از این تاریخ پرداخت مطالبات طرح دارویار بر عهده سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها است که دو ماه مرداد و شهریور نیز توسط این دو ماه پرداخت شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: