صندوق بازنشستگی کشوری

وعده دیگری در هلدینگ صباانرژی محقق شد / تامین مالی ۴.۵ همت با پذیره‌نویسی فصباح

کدخبر : 62030

هم‌زمان با احیای روح امیدآفرینی از آغاز دولت سیزدهم، دکتر علیرضا زمانپور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با تعریف ۸ میلیارد دلار طرح و پروژه، وعده تامین مالی ۴.۵ همت از این منابع را داده بود که با عرضه سهام «فصباح» در فرابورس محقق شد .

 افزون بر عرضه اولیه سهام صبافولاد خلیج فارس (فصباح)، پذیره‌نویسی 9,196,114,900 سهم از سهام این شرکت نیز صورت گرفت .

به این ترتیب با انجام این پذیره‌نویسی، امروز بزرگ‌ترین تأمین مالی تاریخ بازار سرمایه در بازار اولیه فرابورس ایران با اتمام پذیره‌نویسی 4550 میلیارد تومانی شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس  انجام شد .

شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با هدف جذب منابع مالی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان خود تلاش داشته از روش‌های مختلف تامین مالی نماید . در همین راستا با عرضه اولیه سهام زیر مجموعه خود بخشی از تامین مالی پروژه‌های خود را انجام خواهد داد .

شرکت صبافولاد خلیج فارس از شرکت‌های مالکیتی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) است. این هلدینگ در یک سال اخیر، برنامه‌های توسعه‌ای متعددی را در این شرکت اجرایی کرده است که عبارتند از :

 - پروژه واحد احیای دوم صبافولاد خلیج فارس

 هلدینگ صباانرژی در راستای تحقق مرحله به مرحله توسعه هدف‌گذاری شده، در حال احداث واحد احیای مستقیم به ظرفیت 1.76 میلیون تن بریکت گرم در سال است. این واحد علاوه بر تولید بریکت گرم، آهن اسفنجی سرد نیز تولید خواهد کرد. موقعیت استراتژیک زمین طرح، صادرات آسان، دسترسی مناسب به یوتیلیتی و امکان استفاده از Hot-Link از مزایای این طرح به شمار می رود. ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه 212 میلیون یورو و نرخ بازدهی آن 43.35 درصد است که عملیات اجرایی آن، سوم اسفند 1401 آغاز شد .

 - پروژه «استکر ریکلایمر» صبافولاد خلیج فارس

این پروژه در سوم اسفند سال 1401 افتتاح شده که  هدف از اجرای آن انباشت و برداشت گندِله به صورت مکانیزه است که با سرمایه گذاری شش میلیون یورو در زمینی به مساحت 35000 متر مربع و با ظرفیت 1500 تن بر ساعت اجرایی شد. از جمله ویژگی های این پروژه می توان به انباشت و برداشت یکنواخت، استفاده بهینه از کل فضای موجود پارک، زیبا سازی دپوهای و محیط انباشت و برداشت، سرعت عمل در انباشت و برداشت متریال و جلوگیری از آسیب زدگی به محیط زیست اشاره کرد .

 - عرضه سهام شرکت صبافولاد خلیج فارس در بازار فرابوس ایران در تاریخ 28 تیرماه 1402 به نماد «فصبا» و انتشار اوراق پذیره نویسی در آذرماه به ارزش ۴۴۵۰ میلیارد تومان

- عقدنامه استحصال سنگ آهن با سازمان انرژی اتمی

 - اخذ موافقت تخصیص 43 هکتار زمین ویژه بندرعباس جهت احداث پروژه‌های احیا، فولادسازی و ریخته‌گری تختال ضخیم به ظرفیت 5/1 میلیون تن در سال با ارزش سرمایه‌گذاری 323 میلیون یورو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید