امام جمعه بافق از پروژه های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بازدید کرد؛

اعلام رضایت امام جمعه بافق از پروژه های مختلف شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

کدخبر : 62102

امام جمعه بافق پس از بازدید از پروژه های مختلف شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، روند اجرای این پروژه ها را خوب عنوان کرد.

حجت‌الاسلام “سید عباس حسینی” امام جمعه شهرستان بافق روز گذشته ( ۱۹ آذرماه) از پروژه های مختلف شرکت از جمله پروژه بزرگ احداث کارخانه آهن اسفنجی، مجتمع معدنی شهید احمدی روشن، کارخانه پرعیارسازی ۳ میلیون تنی، طرح توسعه بوستان وحشی بافقی، کارخانه گندله سازی، فاز دوم پست برق، پیت معدن چغارت و … بازدید کرد و گفت: روند اجرای پروژه ها خوب است. عالی است.

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران که به همراه معاونان خود امام جمعه شهر را در این بازدید همراهی می کردند در تشریح و توضیح عملیات احداث کارخانه آهن اسفنجی گفت: ساخت این کارخانه درآمد شرکت را تا دو برابر افزایش می دهد.

 وی با بیان اینکه هم اکنون بازار صنایع رقابتی شده است افزود: در چند سال اخیر هزینه ها بیش از ۳،۴ برابر شده این در حالی است که میزان فروش تغییر چندانی نداشته است بنابراین برای ماندن در این عرصه ، باید از فرصت ها استفاده کنیم و زمان را از دست ندهیم.

حمیدیان اضافه کرد: امروزه بنگاههای معدنی باید بتوانند مسائلی مانند تامین گاز، برق، حمل و نقل و … را حل و فصل کنند تا به سودآوری مورد نظر برسند.

وی تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی برای تامین گاز کارخانه آهن اسفنجی با سه تیم مختلف در حال مذاکره است تا اگر مشکلی پیش آمد بتواند در اسرع وقت آن را رفع کنند.

حمیدیان با بیان اینکه زنجیره ارزش فولاد یکی از پرسودترین فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور است خاطر نشان کرد: خوشبختانه در بلوک مرکزی ایران این مزیت وجود دارد که زنجیره ارزش افزوده فولاد تکمیل شود.

 اولین معدنکاری زیرزمینی کشور در بافق انجام می شود

محمد حسین مرادیان، معاون معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز در حین بازدید از مجتمع معدنی شهید احمدی روشن گفت: سال گذشته ۴ آنومالی به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران واگذار شد که یکی از این آنومالی ها، آنومالی ۸ ناریگان است و سه آنومالی دیگر به نام های ناتک، گیورد و ساغند شمالی در منطقه ساغند قرار دارد.

وی افزود: میزان ذخیره آنومالی ۸ ناریگان حدود ۲۵۰ میلیون تن تخمین زده می شود این در حالی است که سه آنومالی دیگر حدود ۲۰ میلیون تن ذخیره آهن دارند.

مرادیان تصریح کرد: عمده ذخایر آهن در آنومالی ۸ در عمق قرار گرفته بنابراین برای اولین بار در کشور معدنکاری زیرزمینی انجام می شود.

اجرای طرح آبشار در بوستان تفریحی وحشی بافقی

محمد جهانمنش، معاون توسعه و امورطرح های شرکت نیز در تشریح طرح توسعه بوستان تفریحی وحشی بافقی ( بیشه در) گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی در راستای انجام مسوولیت های اجتماعی خود، عملیات ساخت و توسعه بوستان تفریحی وحشی بافقی را در دستور کار قرار داد که هم اکنون فاز اول آن به بهره برداری رسیده و فازهای بعدی نیز طراحی و آماده اجراست.

وی با تاکید بر اینکه پارک وحشی بافقی به تفرجگاهی بزرگ در بیرون از شهر تبدیل می شود افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی در کنار طرحهای توسعه ای و جوار معدنی خود به موضوعات رفاهی مردم شهر نیز توجه دارد و در تلاش است که با اجرای طرح هایی از این دست گامی موثر در جهت ارتقا رفاه شهروندان بردارد.

وی اضافه کرد: در کنار توسعه فضای سبز و ایجاد زمین های ورزشی و بازی، طرح آبشار نیز در این مجموعه تفریحی در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: