با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال:

فاز دوم فولاد بافت به تست گرم رسید

کدخبر : 62108

مشعل ریفورمر فاز دوم شرکت احیا استیل فولاد بافت با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال روشن و این فاز وارد تست گرم شد.

 واحد احیا مستقیم شماره 2 شرکت احیا استیل فولاد بافت که عملیات اجرایی آن از 21 بهمن ماه 1399 آغاز شده بود، با تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر مدیرعامل و کارکنان زحمت کش مجموعه به مرحله تست گرم رسید.

با راه‌اندازی فاز دوم مجتمع فولاد بافت که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام شده، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از 800 هزار تن بود، به 1 میلیون و 600هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید.

فاز دوم فولاد بافت با وجود مشکلاتی همچون تغییر قوانین، همه‌گیری ویروس کرونا، قطعی مکرر برق و گاز کارگاه ساخت و... ظرف مدت 32 ماه به پایان رسید و از امروز این فاز وارد راه‌اندازی گرم خواهد شد.

با بهره‌برداری از فاز دوم مجتمع فولاد بافت، زمینه ایجاد اشتغال پایدار بیش از 600 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه کم‌برخوردار بافت به وجود خواهد آمد و نقش به‌سزایی در توسعه اقتصادی متوازن این منطقه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، فاز اول شرکت احیا استیل فولاد بافت، در سال 1398 با مشارکت هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان به عنوان سهامدار 60 درصدی که از مجموعه های گروه مالی گردشگری است با هدف خودکفایی صنعتی و تولید محصولات استراتژیک مانند آهن اسفنجی به بهره‌برداری رسیده است.

راه اندازی فاز دوم توسعه احیا استیل فولاد بافت در راستای ایده های توسعه گرایانه مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری یکی از چندین پروژه ایست که در سال ۱۴۰۲ پیرو وعده شکوفایی پروژه های این گروه در سال جاری به انجام رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید