اکبر قنبرپور:

فرودگاه بین المللی پیام میزبان نخستین نمایشگاه صنعت هوایی

کدخبر : 62158

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه در صنعت هوایی کشور، این صنعت حرکتی رو به رشد داشته و در حال شکوفایی است، به طوری که امروز توان فنی و عملیاتی گسترده ایران در کشور شاهدیم.

اکبر قنبرپور روز سه شنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، با بیان اینکه نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام می‌تواند عرضه کننده بخشی از این توانمندی‌ها به ذینفعان باشد، گفت: این نمایشگاه در سه بخش نمایشگاهی، جانبی و نمایش‌های هوایی برگزار خواهد شد.

قنبرپور با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه، ادامه‌داد: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در صنعت هوایی و فضایی به سرمایه‌گذاران و کسب و کارهای بزرگ است.

وی خاطرنشان‌کرد: انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های صنعتی هوایی و فضایی کشور، یکی دیگر از اهداف اصلی این نمایشگاه است.

مدیرعامل فرودگاه پیام اظهار داشت: نزدیک بودن این فرودگاه به پایتخت و همجواری با شهر کرج، جمعیت ۸.۵ میلیون نفری پیرامون فرودگاه، فعالیت فرودگاه پیام به عنوان بزرگترین مرکز آموزش خلبانی کشور با حضور هشت موسسه آموزش خلبانی، امکان فرود هواپیمای پهن پیکر و همچنین ارائه خدمات پست هوایی و حمل و نقل بار، از جمله ویژگی‌ها و امکانات این فرودگاه بین‌المللی برای برگزاری این رویداد است.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ پرواز مسافری در فرودگاه پیام در چهار سال گذشته دایر شده، گفت: امسال همچنین پروازها به نجف به صورت هفتگی در این فرودگاه راه‌اندازی شده است.

نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام از شانزدهم تا نوزدهم اسفند ۱۴۰۲ به میزبانی فرودگاه بین المللی پیام برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: