مهندس بیدخام در نشست خبری نمایشگاه تلکام:

شرکت مخابرات ایران با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال حضور موثری در نمایشگاه تلکام امسال خواهد داشت

کدخبر : 62397

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام که سه شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهارداشت: شرکت مخابرات ایران با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه سرویس های مخابراتی در حوزه های متنوع از جمله فناوری های نوین نظارت تصویری، خانه هوشمند و اینترنت اشیا در قالب گروه مخابرات ایران به همراه شرکت های همکار، حضور پررنگ و تاثیرگذاری در بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت  در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام که سه شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهارداشت: شرکت مخابرات ایران با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه  سرویس های مخابراتی در حوزه های متنوع از جمله فناوری های نوین نظارت تصویری، خانه هوشمند و اینترنت اشیا در قالب گروه مخابرات ایران به همراه شرکت های همکار، حضور پررنگ و تاثیرگذاری در بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام خواهد داشت.

 مهندس بیدخام در این نشست خبری اعلام کرد: توسعه اقتصاد دیجیتال  در حال حاضر از مهم ترین رویکردهای مخابرات  در  حوزه فناوری های نوین است که با  در نظر گرفتن تغییرات فناوری و افزایش تأثیر و پایداری ابتکارات ملی برای ایجاد تأثیرات پایدار و متوازن، به عنوان یکی از قطب های اصلی ارتباطات، با بیشترین مشترک تلفن ثابت و همراه است  که نقش زیرساختی و مهم خود را در تلکام امسال ایفا خواهد کرد.

وی افزود:  از شاخص ترین موارد در ورود قدرتمندانه کشورمان و تمام اپراتورهای مخابراتی، رسیدن به مرحله تحول دیجیتال و اتصال پذیری است که شعار نمایشگاه امسال بر این مفهوم ایجاد شده است.

بیدخام ادامه داد: در این نمایشگاه، سرویس های مبتنی بر فیبرنوری و فناوری های جدید ارائه خواهند شد و مجموعه مخابرات در سالن شماره هفت با ۱۸۰۰ متر زیربنا حضور دارد  که ۱۲ الی ۱۳ شرکت را در این سالن پوشش خواهیم داد؛ همچنین از شرکت های نوآور و دانش بنیان با اختصاص فضای ویژه  دعوت کرده ایم.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام، تاکید کرد: بخشی از سالن را به بخش رسانه اختصاص داده ایم، همچنین سرویس های مخابراتی در نمایشگاه تلکام امسال وجود دارد که شامل فیبرنوری، هوبان، خانه هوشمند ، آیوتل و سرویس های دانش بنیان است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی را آماده کردیم که بر اساس تکنولوژی های جدید و اصول نوین مخابراتی و فناوری اطلاعات  است.

در این نشست دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال  با تشریح برنامه‌های این نمایشگاه، تاکید کردند: نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ میزبان ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی؛ حضور ۸۰ مهمان خارجی جهت بازدید از نمایشگاه آماده شده است.

مهندس بی آزار، معاونت امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام در این نشست گفت: از ویژگی های این نمایشگاه می‌توان به مساحت مفید آن در ۱۱ هزار متر مربع اشاره کرد. ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام، اظهار کرد: شش سالن نمایشگاهی به  صورت مفید و غیر مفید خواهیم داشت، همچنین ۱۵ شرکت از صندوق نوآوری تحت عنوان دانش بنیان حضور دارند.

دکتر داوود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، گفت: با حضور ۳۰ ساله‌ای که در نمایشگاه‌های تلکام داشتم که قبلا عمومی و‌ سپس تخصصی گردید، نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ را نمایشگاهی متفاوت می‌بینم و اتفاقات خوبی در این نمایشگاه رخ خواهد داد.

عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تلکام، گفت: برنامه های ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات در نمایشگاه امسال شامل امضای تفاهم‌نامه حمایت از توسعه تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج) با مخاطب شرکت‌های دانش‌دانش‌بنیان، بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات سیار ایران است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: