منطقه آزاد ماکو

صادرات ۲۳۳ میلیون دلاری منطقه آزاد ماکو طی یکسال گذشته

کدخبر : 62881

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۳ میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد از منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

حمزه حورسی در گفت و گو افزود: طی مدت مذکور ۲۱۰ میلیون دلار صادرات سرزمین اصلی از این منطقه و بیش از ۱۲ میلیون دلار صادرات مجدد از منطقه آزاد ماکو انجام گرفته است.

وی از صادرات ۲.۱ میلیون دلاری تولیدات منطقه به سرزمین اصلی خبرداد و اضافه کرد: ۹ میلیون دلار نیز صادرات کالای تولید منطقه به خارج از کشورطی مدت مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ انجام پذیرفته است.

حورسی از ترانزیت خارجی (مبدأ) به ارزش ۲۶۲۹ میلیون دلاری از مسیر منطقه آزاد ماکو طی مدت زمان مذکور خبرداد و تصریح کرد: در این مدت ۲۳ میلیون دلار واردات شامل ماشین آلات و مواد اولیه برای استفاده واحدهای تولیدی مستقر در منطقه،‌ مسافری و مصرفی صورت گرفته که طبق قوانین مناطق آزاد انجام شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت:‌ طرح جامع منطقه آزاد ماکو به عنوان سند اصلی توسعه منطقه آزاد ماکو در ۲۰ ساله آینده بخش لجستیک را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه منطقه در نظر گرفته است.

وی افزود:‌ این امر از سطح چشم انداز طرح تا سطوح پایین­تر مورد تاکید بوده و ضرورت احداث دهکده لجستیک مهم ترین برنامه در حوزه لجستیک منطقه پیشنهاد شده است.

حورسی ابراز امیدواری کرد: چشم انداز منطقه آزاد ماکو در افق طرح جامع در حوزه لجستیک، با توجه به موقعیت جغرافیایی و مزیت مکانی ممتاز خود، نقش موثری در تعاملات اقتصادی و تجاری ملی و تسهیل صادرات ایفا می کند و ضمن تقویت پیوند با کریدورهای ملی و فرا ملی، خدمات لجستیک و بازرگانی در سطح بین المللی ارائه می نماید.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: