در آئین رونمایی از سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو، اعلام شد؛

موثقی نیا:سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو تسهیل‌گر فعالیت‌های اکتشافی معادن

کدخبر : 62966

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو، ابزاری در جهت توسعه فعالیت های اکتشافی و جبران عقب ماندگی های این بخش است.

 ایمیدرو، محمد رضا موثقی نیا که عصر روز چهار شنبه در آئین رونمایی از این سامانه که با حضور رضا محتشمی پور معاون وزیر معادن و فراوری مواد وزارت صمت، محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران و احمد قرائی معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار شد، تصریح کرد: یکی از نتایج اولیه این سامانه، اجرای سیاست های دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت در جهت شفاف سازی داده ها و اطلاعات اکتشافی است.

وی با بیان اینکه رونمایی از این سامانه در ردیف برنامه های 100 هفته ای ایمیدرو جای داشته، ادامه داد: اشتراک گذاری این داده ها و نتایج حاصل از آن که در سامانه فوق وجود دارد، گامی در جهت ارایه اطلاعات برای ذینفعان حوزه اکتشاف است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: سرعت دهی به فعالیت های بخش اکتشاف، تحلیل داده ها، جبران کسری هایی است که طی سالیان گذشته ایجاد شده بود.

ویژگی به روزرسانی

وی با اشاره به اینکه اکنون نسخه اول سامانه رونمایی شده گفت: با توجه به امکانات و توانمندی هایی که ایمیدرو به همراه طراحان و مشاوران توانمند در آن قرار داده اند، امکان برطرف کردن مشکلات احتمالی و به روزرسانی نسخه فعلی وجود دارد و جزو ویژگی های سامانه است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: دسته بندی اطلاعات، تهیه گزارش و تحلیل داده های اکتشافی در یک سیستم یکپارچه، مسیری برای توسعه روزافزون بخش معدن و صنایع معدنی به شمار می آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: