رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی:

از عملکرد بیمه سلامت در خدمات دهی به زوجین نابارور قدردانی می کنیم

کدخبر : 62999

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت های بیمه سلامت از زوجین نابارور مورد توجه مجلس است.

 با  اشاره به اینکه یکی از بهترین مصوبات مجلس یازدهم در عرصه عدالت ورزی و کاهش رنج مریض داری به ویژه برای بیماران خاص، تاسیس صندوق حمایت از بیماری های خاص، صعب العلاج و نادر بود گفت : این صندوق طی سال 1400 و 1401 خدماتی را به بیماران ارایه داد که با توجه به اختصاص سالانه 7 هزار میلیارد تومان بودجه به دنبال آن هستیم که منابع آن را برای سال آینده افزایش دهیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت عملکرد قابل قبولی در ارایه خدمات به بیماران صعب  العلاج داشته و اقدامات این سازمان قابل تقدیر است افزود: خدمات بیمه سلامت به بیماران صعب  العلاج مورد حمایت دولت و مجلس بودو و امسال نیز در تلاش هستیم بودجه این صندوق را حداقل به 9 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با تاکید براینکه سازمان بیمه سلامت در بحث اجرای  قانون جوانی جمعیت نیز با ارایه خدمات به زوجین نابارور در قالب پرداخت 90 درصد هزینه ها بیش از 57 هزار زوج نابارور را نشان دار کرده است اظهار داشت: البته هنوز مراکز و موسسات خصوصی و نیمه دولتی حمایت های جدی از این قانون نداشتند، حدود 7 میلیون نفر زوج نابارور در کشور زندگی می کنند که با حمایت های بیمه ای امیدواریم بتوانند بیماری خود را درمان کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز خوشبختانه با حمایت های مجلس در تاسیس کمیته سلامت الکترونیک و همکاری های ویژه بیمه سلامت و شورای عالی بیمه سلامت کشور منجر به استقرار بالای 90 درصدی این قانون در سراسر کشور شده و به دنبال یکپارچه سازی سازی سامانه های داده های سلامت و قواعد بیمه ای هستیم. البته برخی تکالیف قانونی برای این مساله در برنامه هفتم مورد توجه قرار نگرفته که امیدواریم تدابیر لازم برای آن اتخاذ شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: