مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز به‌زودی در سراسر کشور آغاز می‌شود

کدخبر : 63287

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز به‌صورت پایلوت در ۶ استان در حال اجراست، گفت: پس از تکمیل طرح پایلوت، این پروژه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

 مجید چگنی (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) در آیین امضای توافقنامه همکاری مشترک شرکت ملی گاز ایران با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه این شرکت توانسته افزون بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان افتخارهای دیگری را در حوزه دانش و فناوری کشور رقم بزند، اظهار کرد: آمار صنعت گاز در عرصه تولید در جهان بی‌نظیر است.

وی افزود: اقدام‌های مطلوبی در حوزه دانش‌بنیان در صنعت گاز از سال‌های گذشته انجام شده و اکنون در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: قانون جهش تولید، تکالیف و نقشه راه را مشخص کرده است و کشور می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های این قانون به‌عنوان کشور مترقی معرفی شود.

چگنی گفت: مدیرانی که در دولت سیزدهم مدیریت حوزه فناوری و نوآوری  را به‌عهده گرفته‌اند دغدغه صنعت گاز را دارند.

وی مهم‌ترین پروژه صنعت گاز را پروژه ملی هوشمندسازی نظام توزیع گاز دانست و افزود: این پروژه به‌صورت پایلوت در ۶ استان انجام می‌شود که شامل ساخت کنتورهای هوشمند، سکوهای نرم‌افزار و انتقال اطلاعات است.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: این پروژه در این ۶ استان امسال آغاز می‌شود و پس از آن، این پروژه ملی به‌صورت سراسری در کل کشور اجرایی می‌شود و اولویت ما استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.

همکاری صنعت گاز با ۱۰۰ دانش‌بنیان

چگنی افزود: ارزش پروژه‌های در حال اجرای شرکت ملی گاز ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است و با ۱۰۰ مجموعه دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.

وی بیان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان مجموع قراردادهای دریافت شده برای امضای قرارداد با زیست بوم فناوری و نوآوری و ۶۰ میلیون یورو مجموع قراردادهای ساخت بار اول و توسعه فناوری است، همچنین ۴۰ قلم راهبردی در صنعت گاز تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌شوند و صرفه جویی ارزی که از تکمیل این کالاها حاصل خواهد شد سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار است که ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز به‌طور مسقیم با ما همکاری می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: این شرکت با ایجاد چهار مؤسسه فناوری و پژوهشی همکاری مطلوبی را با دانشگاه‌های کشور برقرار کرده است که ساخت توربین گازی و هوشمندسازی گاز طبیعی با دانشگاه علم و صنعت و فرآورش گاز طبیعی با پژوهشگاه صنعت نفت از جمله این مؤسسه‌های فناوری و پژوهشی هستند.

چگنی یادآور شد: همچنین توافق‌نامه‌ای با دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع توسعه دانش فنی زنجیره گوگرد امضا کرده‌ایم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: