معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات:

سامانه چک دیجیتال(چکاد) به زودی در بانک مسکن راه‌اندازی می‌شود

کدخبر : 63681

دکتر رسول لطفی معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن از پیاده‌سازی خدمت چک دیجیتال در بسترهای مختلف این بانک و عملیاتی شدن آن پس از طی مراحل آزمون و دریافت گواهینامه‌های لازم از بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، عضو هیات عامل بانک مسکن گفت: سامانه چک دیجیتال در حال حاضر بر روی بستر همراه بانک(شامل نسخ اندروید و ios) و نسخه تحت وب همراه بانک(PWA) پیاده‌سازی شده و در آینده نزدیک نیز در درگاه اینترنت بانک قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: این سامانه در فرایند دریافت گواهینامه‌های مورد نیاز از بانک مرکزی قرار دارد که پس از انجام آزمون‌ها، جهت بهره‌برداری مشتریان در درگاه‌های مجازی فعال خواهد شد.

دکتر لطفی افزود: بانک مرکزی به منظور تامین مقدمات گردش چک‌های دیجیتال در کشور، زیرساخت لازم جهت صدور و تبادل چک‌های الکترونیکی، مبتنی بر امضای الکترونیکی را فراهم و در اختیار بانک‌ها و مشتریان شبکه بانکی قرار داده است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی این سامانه، به حداقل رساندن مخاطرات و کاستی‌های موجود در فرآیندهای چک کاغذی و ارائه روشی امن و در عین حال ساده برای مشتریان و بانک‌ها است. در همین راستا بانک مسکن نیز نسبت به راه‌اندازی خدمت چک دیجیتال (چکاد) در درگاه همراه بانک خود اقدام کرده است که تمامی الزامات و نیازهای مشتریان مرتبط با موضوع چک در آن مد نظر قرار گرفته است.

چک دیجیتال نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد؛ تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیک اعتبار پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: