فولاد کاوه جنوب کیش

انعقاد تفاهم‌نامه تامین اکسیژن بیمارستان‌های استان هرمزگان توسط شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

کدخبر : 63798

تفاهم نامه تامین اکسیژن بیمارستان‌های استان هرمزگان توسط شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس منعقد شد.

دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تشکر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان در حوزه سلامت، گفت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در زمینه تامین اکسیژن بیمارستان‌های استان از سالیان گذشته اقدام کرده‌ که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: احداث دانشکده علوم پزشکی شرق هرمزگان با نگاه تربیت نیروی بومی می‌تواند فرصتی برای شهرستان‌های شرقی استان باشد.

دکتر جاودان اظهار کرد: سال 1403 حدود 1000 تخت بیمارستانی بهره‌برداری می‌شود. 264 تخت در بیمارستان پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، 160 تخت در بیمارستان میناب و 531 تخت نیز در بیمارستان پردیس دانشگاه علوم پزشکی بهره‌برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درمورد نیاز به پرستار در استان گفت: به ازای هر تخت بیمارستانی باید 2 پرستار داشته باشیم و برای تربیت این پرستاران باتوجه به سیاست‌های دولت برای جلوگیری از  مهاجرت جوانان و نخبگان کشور به زیرساخت‌هایی نیاز داریم و این فرصت خوبی است که صنایع بتوانند در آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: مجوز ما دانشکده علوم پزشکی است که معمولا هر دانشکده علوم پزشکی می‌تواند سه زیرمجموعه داشته باشد. در میناب و بندرلنگه دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت داریم. همچنین در بندرلنگه دانشکده پرستاری و در میناب دانشکده پیراپزشکی داریم.

دکتر جاودان بیان کرد: در بندرلنگه یک خیر ساخت دانشکده را شروع کرده است. همچنین خرید بروزترین دستگاه ماموگرافی توسط خیرین به حوزه بهداشت و درمان اهدا شده است که در مرحله پیگیری و اقدام دانشگاه جهت نصب و راه اندازی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس نیز با بیان اینکه حوزه سلامت را در هیچ شرایطی نمی‌توانیم نادیده بگیریم، گفت: سلامت و آب از اولویت‌های استان در بخش حمایت‌های صنایع در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی افزود: بخش درمان ما در سال‌های اخیر روند خوبی داشته و چند بیمارستان بخش خصوصی نیز با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی وارد این چرخه می‌شود و می‌توانیم جهش خوبی در حوزه درمان داشته باشیم.

سید عباس حسینی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی استان داشتیم که بیمارستان امام علی (ع) رودان و امام سجاد (ع) سیریک را تجهیز کنیم که در سفر رئیس جمهور این تجهیزات رونمایی می‌شود.

وی افزود: فولاد کاوه جنوب کیش 10میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است که معادل آن را دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز هزینه کرده است.

حسینی درمورد اکسیژن‌رسانی به بیمارستان‌های استان گفت: در تفاهم‌نامه مشخص شد که به مقدار 500تن اکسیژن به بیمارستان‌های استان تحویل دهیم اما خوشبختانه تا امروز بیش از 1000تن اکسیژن به بیمارستان‌ها تحویل داده شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که امسال هم بتوانیم این اکسیژن را تامین کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: