ال‌جی الکترونیکس

نمایش جدیدترین نوآوری‌های ال‌جی در نمایشگاه CES 2024

کدخبر : 63813

راهکارهای زندگی هوشمند ال‌جی تجربه‌هایی را برای نیم‌نگاهی به آینده جهت درک "بازآفرینی آینده" در فضاهای مختلف فراتر از خانه ارائه می‌کند.

ال‌جی الکترونیکس (LG) راهکارهای زندگی هوشمند خود را که از خانه فراتر رفته و فضاهای مختلفی نظیر محیط‌های تجاری را نیز در برمی‌گیرند در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشت. این نوآوری‌ها شامل تلویزیون شفاف و وایرلس 4K LG SIGNATURE OLED؛ یک خانه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیاء (IoT) و فن‌آوری‌های ارتباطات؛ و مفهوم حمل و نقل Alpha-able هستند.

تجربه کاربری بی‌نظیر تلویزیونی با فن‌آوری‌های نوآورانه و محتوای نامتناهی

ال‌جی از اولین تلویزیون شفاف و وایرلس4K OLED ، یعنی LG SIGNATURE OLED T خودنمایی کرد. از بازدیدکنندگان با یک صفحه نمایش هنر رسانه‌ای عظیم که از ترکیب ۱۵ تلویزیون ۷۷ اینچی OLED T تشکیل شده و محتواهای ویدئویی گیرایی را با سطوح سیاه کامل و رنگ‌های زنده پخش می‌کند استقبال می‌شود. این نمایشگرها تدریجاً به یک تلویزیون شفاف OLED تبدیل می‌شوند که از عصر جدیدی توسط OLED T پرده برداری می‌کنند. ظاهر شناور تلویزیون‌های OLED بر انتقال وایرلس سیگنال‌های صوتی و تصویری و اتصال به دستگاه‌های خارجی تأکید بیشتری کرده و با ساده‌سازی نصب، آزادی بیشتری را در طراحی داخلی امکان‌پذیر می‌سازد.

یک بخش در غرفه به نمایش برجسته چگونگی ایجاد امکان فراتر رفتن از محدودیت‌های فضا و ادغام یکپارچه تلویزیون LG SIGNATURE OLED T  در زندگی روزمره با استفاده از فن‌آوری صفحه نمایش شفاف و قابلیت انتقال داده وایرلس این محصول اختصاص یافته بود. به علاوه صفحه نمایش شفاف تجربه تماشای آثار هنری رسانه را با افزودن عمق و بعد به آن‌ها ارتقاء می‌دهد.

بازدیدکنندگان با حرکت به قسمت بعدی غرفه با یک ساختار تونل مانند جذاب ساخته شده با استفاده از بیش از ۱۴۰ نمایشگر ۵۵ اینچی OLED مواجه می‌شدند. از این قسمت که به تجربه کاربری webOS اختصاص دارد به عنوان پلتفرمی برای به نمایش گذاشتن طیف وسیعی از محتواها که از طریق همکاری با شرکای متنوع، تأمین و مدیریت شده‌اند استفاده شده است. قسمت webOS  با دعوت به کشف دنیایی از سرگرمی‌های مبتنی بر پلتفرم webOS از میهمانان با مجموعه جامعی از کلیپ‌های ویدئویی از مجموعه متنوعی از ژانرهای مختلف شامل سریال‌ها، گیم‌ها و ورزش‌های محبوب پذیرایی کرد. این تجربه فراگیر از بازدیدکنندگان دعوت نمود تا با سفری گیرا و تعاملی در دنیای webOS شیرجه بزنند و آن را کشف کنند.

ارتقاء تجربه کاربری «راهکارهای زندگی هوشمند» با فن‌آوری هوش مصنوعی

در قسمت نمایشگاهی اختصاص یافته به زندگی هوشمند، ال‌جی به معرفی نحوه بهبود راهکارهای هوشمند آینده این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی پرداخت. خانه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت از حسگرهای متنوعی استفاده می‌کند که علاوه بر دیجیتالی سازی زندگی مردم، به صورت فعالانه نیازهای آن‌ها را تشخیص داده و راهکارهای شخصی‌سازی شده‌ای را بر اساس گفته‌ها، اقدامات و حتی احساسات کاربران پیشنهاد می‌دهد.

برای مثال حسگرهای غیر تماسی نصب شده در خانه می‌توانند ریتم ضربان و تنفس کاربران را دیجیتالی کرده و وضعیت سلامتی آن‌ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند تا بتوانند به صورت خودکار دما و رطوبت فضاهای بسته را با توجه به این داده‌ها تنظیم کنند.

در خانه هوشمند آینده، LG ThinQ  حسگرها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء نصب شده در خانه را به یکدیگر متصل می‌کند و نقش یک پلتفرم خدماتی که به صورت خودکار دستگاه‌ها را برای اطمینان از انجام تنظیمات ایده‌آل بدون نیاز به دخالت مشتری تنظیم می‌کند را ایفاء‌ می‌کند.

در صورتی که یکی از کاربران یک حیوان خانگی جدید مانند گربه به خانه بیاورد،‌ میکروفون‌ها، دوربین‌ها و حسگرهای mm Wave موجود در دستگاه‌های لوازم خانگی حضور دوست پشمالوی جدید را تشخیص می‌دهند و به صورت خودکار دانلود حالت حیوان خانگی از اپلیکیشن لوازم خانگی LG ThinQ UP را پیشنهاد کرده و یا کیت‌های اکسسوری ویژه حیوانات خانگی را توصیه می‌کنند. به علاوه،‌ حسگرها حتی بهره‌وری انرژی را با قرار دادن محصولات هوشمند موجود در اتاق‌هایی که کسی در آن‌ها حضور ندارد بر روی حالت ذخیره انرژی و یا خاموش کردن آن‌ها وقتی کسی در خانه نیست بهینه‌سازی می‌کنند. این حسگرها حتی می‌توانند در صورت تشخیص هر‌گونه فعالیت غیر معمول، حالت پیشگیری از وقوع جرم را فعال کرده و هشدارها و اعلان‌هایی را از طریق اپلیکیشن LG ThinQ ارسال کنند.

در این قسمت یک نماینده به تازگی رونمایی شده هوش مصنوعی خانه هوشمند، که با استفاده از دو چرخ خود برای خوشامدگویی به بازدیدکنندگان در غرفه حرکت می‌کند نیز معرفی گردید. این نماینده هوش مصنوعی یک دستیار همه‌کاره در انجام کارهای خانه و یک هاب هوشمند برای فراهم کردن پشتیبانی گسترده در زندگی روزمره کاربران از طریق اتصال و مدیریت لوازم خانگی و دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء موجود در خانه است. این دستگاه که به یک دوربین، بلندگو و مجموعه‌ای از حسگرهای نظارتی مجهز شده است، داده در لحظه محیط خانه را به منظور تسهیل کنترل لوازم خانگی گردآوری می‌کند. نمایشگر موجود در قسمت جلویی آن امکان ابراز احساسات با استفاده از حالت‌های چهره را برای برقراری تعامل و ارتباط فعال با کاربران فراهم می‌کند.

Alpha-able  در مفهوم آینده حمل‌و‌نقل

ال‌جی به تازگی با فراتر رفتن از خانه، خودروهای آینده را به عنوان "فضاهای دیجیتال شخصی‌سازی شده" بازتعریف می‌کند. شرکت ال‌جی برای ترسیم این مفهوم در فضای نمایشگاهی خود، قسمتی را به معرفی ویژگی Alpha-able اختصاص داد. خدمات Alpha-able  یک معرف عینی از چشم‌انداز حمل‌و‌نقل ال‌جی هستند که پیش‌نمایشی از راهکارهای نوآورانه‌ای که می‌توان در محیط حمل‌و‌نقل آینده تجربه کرد را به مسافرین ارائه می‌کنند.

هدف مفهوم آینده حمل‌و‌نقل را می‌توان در ارائه تجربه‌های کاربری منحصر‌به‌فرد به مشتریان بر اساس سه تم: تبدیل‌پذیر، کاوش‌پذیر و آرامش‌بخش خلاصه کرد. با تبدیل خودرو به فضاهای تداعی‌کننده محیط خانه و محل کار، سرنشینان می‌توانند در راه کار کنند و یا به استراحت بپردازند. Alpha-able از فن‌آوری‌های پیشرفته نمایشگر شامل نمایشگرهای جمع شونده، انعطاف‌پذیر و شفاف در کنار راهکارها و فن‌آوری‌های بی‌رقیب لوازم خانگی ال‌جی برای ارائه تجربه‌های تبدیل‌پذیری که خود را با نیازهای سرنشینان تطبیق می‌دهند استفاده می‌کند. به علاوه، Alpha-able با فراهم کردن اطلاعات و محتواهای شخصی‌سازی شده تجربه‌های کاربری کاوش‌پذیری را برای موقعیت‌های خاص و تجربه‌های آرامش‌بخشی را برای استراحت و لذت بردن از اوقات شخصی سرنشینان ارائه می‌کند.

ال‌جی علاوه بر Alpha-able قسمتی را نیز به نمایش راهکارهای شارژ خودروهای برقی به عنوان یکی از حیطه‌های کلیدی رشد این شرکت اختصاص داد. در این بخش شارژر خودروهای برقی ال‌جی و راهکارهای کنترلی الکترونیک-محور (e-Centric) به شکلی برجسته به نمایش گذاشته شد.

آزمایشگاه‌ها و راهکارهای پایداری تجربی و نوآورانه ال‌جی در راستای چشم‌انداز ESG

ال‌جی همچنین از مجموعه‌ای از محصولات جدید توسعه‌یافته توسط آزمایشگاه‌های ال‌جی که محصولاتی تجربی و در عین حال نوآورانه هستند، در کنار خدمات توسعه پروژه با تمرکز بر تولید تجربه‌های کاربری منحصر‌به‌فرد رونمایی نمود.

قسمت آزمایشگاه‌های ال‌جی مجموعه‌ای از محصولات نوآورانه شامل DukeBox توسط LG Labs که یک دستگاه صوتی همه-کاره برای بازابداع عمق تجربه کاربری صوتی-تصویری مدرن‌سازی شده است؛ DUOBO توسط LG Labs  یک دستگاه قهوه کپسولی که دو طعم را به صورت همزمان ارائه می‌دهد؛ و Bon Voyage توسط LG Labs که فضای زندگی شخصی‌سازی شده که برای توسعه کیفیت زندگی در خانه به تجربه ماندن در طبیعت طراحی شده است را به نمایش گذاشت. به علاوه،LG CineBeam Qube  و brid.zzz آزمایشگاه‌های ال‌جی نیز در این قسمت وجود دارند که رویکردهای نوآورانه و جسورانه‌ای را برای ارتقاء تجربه کاربری ارائه می‌کنند.

این شرکت فضایی را نیز برای "زندگی بهتر برای همه" در نظر گرفت که به تلاش‌های شرکت در زمینه‌های زیست محیطی، اجتماعی و ابتکار عمل‌های مدیریتی اختصاص دارد. یک مورد قابل توجه در این محدوده LG mycup بود که یک دستگاه ماگ‌شوی است که در نمایشگاه CES برای اولین بار از آن رونمایی شد. علاوه بر این، ال‌جی راهکار خانه پایدار خود را که از توانمندی‌های پلتفرم انرژی خانگی ال‌جی برای بهینه‌سازی مدیریت و مصرف انرژی برخوردار است معرفی کرد. این راهکار جامع صرفه‌جویی در مصرف، کنترل آسان و توانایی توزیع انرژی تجدیدپذیر را برای کاربران فراهم می‌کند.

به علاوه، ال‌جی Universal UP Kit خود را که از مجموعه‌ای از اکسسوری‌هایی تشکیل شده است که برای کمک به تمامی کاربران برای استفاده آسان از لوازم خانگی ال‌جی صرف نظر از جنسیت، سن و توانایی‌های جسمانی آن‌ها طراحی شده‌اند، به نمایش گذاشت. بازدیدکنندگان این فرصت را داشتند که این اکسسوری‌ها را در نمایشگاه مستقیماً تجربه کنند. این شرکت همچنین قویاً بر دسترسی‌پذیری برای همه از طریق ارائه تجربه‌های دسترسی‌پذیری در تلویزیون‌های خود تأکید کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: