اولین نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان افتتاح شد

​تعامل همسایه ها به نفع ملت های منطقه است

کدخبر : 63963

آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان، عصر روز سه شنبه ۲۶ دی ماه با حضور وزیر کشور و جمعی از مقامات سیاسی و اقتصادی ایران و پاکستان در چابهار برگزار شد

مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه از حوزه‌های صنعت، خودرو، بانک ها، فرآورده‌های نفت‌، گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل، محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی و غذایی، محصولات و تجهیزات‌صنعتی، محصولات شیمیایی و سلولوزی، لوازم‌خانگی، منسوجات و چرم، صنعت ساختمان، صنایع معدنی، فلزات و سنگ‌های قیمتی، محصولات و تجهیزات‌پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات فناور، دانش‌بنیان و های‌تک و منسوجات هستند و کارشناسان بانک توسعه صادرات ایران در غرفه A12 برای ارائه مشاوره و معرفی خدمات و تسهیلات این بانک توسعه ای به فعالین اقتصادی حاضر در نمایشگاه حضور دارند.

احمد وحیدی با تاکید بر اهمیت تبادل اقتصادی در منطقه، گفت: روابط دو کشور بر اساس پیوندهای راهبردی و استراتژیک فرهنگی و دوستی های عمیقی است که از گذشته وجود داشته و زیربنای تعامل اقتصادی دو کشور به شمار می رود که به نفع همه ملت های منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی بین ایران و پاکستان، اظهار داشت: تعامل با همسایگان، سیاست راهبردی دولت سیزدهم بوده و تحقق این هدف در گرو توسعه تعامل اقتصادی دو کشور است.

وزیر کشور اولین گام در مسیر تعامل اقتصادی بین دو کشور را شناخت ظرفیت های متقابل دانست و گفت: باید اعتراف کنیم که ایران و پاکستان ظرفیت های یکدیگر را به خوبی نمی شناسند.

وحیدی اذعان داشت: ترجیح ما این است که هرآنچه نیاز وارداتی داریم، از کشورهای همسایه تامین شود و این گمان می رود که همین ترجیح را کشورهای دیگر نسبت به ایران دارند و البته کیفیت کالا، قیمت تمام شده و مزیت ترانزیتی بر این تصیمیم بی تاثیر نیست.‌

وزیر کشور با تاکید دوباره بر اینکه نگاه اقتصادی در منطقه، منافع ملت ها را تامین می کند، از شرکت کنندگان داخلی و خارجی حاضر نمایشگاه ، خواست تا نقش موثر و سزاواری را در این زمینه ایفا کنند. وی افزود: روابط ما با پاکستان، تاریخی و مرزهای ما مرزهای صلح و دوستی بوده و از قرابت فرهنگی فراوان برخوردار است و این ویژگی ها می تواند بسترساز توسعه تعامل فی مابین دو کشور باشد.

وحیدی با بیان اینکه در حال حاضر مرز زمینی فعال بین ایران و پاکستان وجود دارد گفت: این توان در دو کشور وجود دارد که ظرفیت مناطقی مانند ریمران و میرجاوه را بالفعل برسانیم.

همچنین در این مراسم رایزن سفارت پاکستان در ایران، ضمن تبریک به حاضرین در جلسه برای برگزاری نمایشگاه، گفت: دولت پاکستان، مفتخر است که ایران، این رویداد تجاری را به صورت ویژه برای پاکستان، طراحی کرده است.

*«عامر حسین* » افزود: برگزاری این نمایشگاه حاکی از اهمیت و علاقه ایران به پاکستان است و بی تردید به همین اندازه از سوی پاکستان، احترام و ارزش نسبت به کشور ایران وجود دارد.

وی با اشاره به رشد تجارت بین ایران و پاکستان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توسعه دامنه همکاری های بین دو کشور، شاهد رشد گسترده تبادلات تجاری و اقتصادی خواهیم بود.

این نمایشگاه تا ۲۹ دی ماه پذیرای حضور فعالان اقتصادی و علاقه مندان به تجارت با پاکستان است.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: