روایت آماری از صادرات و واردات فولاد در نه ماه گذشته:

صادرات نه ماهه آهن و فولاد ایران به بیش از ۹ میلیون تن رسید/ جزئیات کامل صادرات و واردات فولاد، محصولات فولادی و آهن اسفنجی+ جدول

کدخبر : 63971

براساس آخرین آماری که انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر کرده، صادرات محصولات میانی زنجیره در نه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.6 درصد افزایش یافته است.

براساس آخرین آماری که انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر کرده، صادرات محصولات میانی زنجیره در نه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.6 درصد افزایش یافته است.

 

 بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در نه ماهه سال جاری، ۸ میلیون و ۹۸ هزار تن بوده که با احتساب صادرات ۱ میلیون و ۲۱۴ هزار تن آهن اسفنجی، صادرات آهن و فولاد ایران به بیش از ۹ میلیون تن رسیده است.

وضعیت صادرات فولاد میانی

در ۹ ماهه سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۵ میلیون و ۶۲۱ هزار تن بوده که این رقم افزایش ۷.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در نه ماهه سال ۱۴۰۲، ۳ میلیون و ۹۵۱ هزار تن و سهم صادرات اسلب، ۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تن بوده است.

در ۹ ماهه سال جاری، صادرات اسلب افزایش ۴۶.۶ درصدی را تجربه کرده است و صادرات بیلت و بلوم ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

وضعیت صادرات و واردات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در نه ماهه سال ۱۴۰۲، ۲ میلیون ۴۷۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۴ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین واردات کل محصولات در ۷ ماهه نخست سال ۷۹۷ هزار تن بوده است که اقزایش ۶۴.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ۹ ماهه سال جاری، ۰.۸ درصد افزایش یافته است. صادرات میلگرد هم در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است و به ۱ میلیون و ۸۳۹ هزار تن رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۴.۴ درصدی به ۳۳۴ هزار تن رسیده که عمده آن ورق گرم بوده است هم چنین واردات مقاطع طویل فولادی در نه ماه ۱۴۰۲ به ۷۳ هزار تن رسید که کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

واردات کل مقاطع تخت فولادی در نه ماه ۱۴۰۲ به ۱ میلیون و ۱۶ هزار تن رسید که رشد ۸۳.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

صادرات آهن اسفنجی در نه ماهه سال ۱۴۰۲، ۱ میلیون و ۲۱۴ هزار تن بوده که نسبت به مشابه سال قبل، افزایش ۹۲.۷ درصدی را نشان می دهد.

صادرات گندله نیز ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار تن بوده است که رشد ۹۷ درصدی را نشان می دهد.

جزئیات صادرات و واردات فولاد ایران در نه ماهه نخست سال جاری را در جدول زیر ببینید.

واردات و صادرات

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: