بیمه دی

رونمایی از دو محصول جدید شرکت بیمه دی

کدخبر : 64301

​صاحبان خودروهایی که در مدت زمان معین از خودروی خود را کمتر از حد معین وارد جاده و خیابان می‌کنند و رانندگانی که با رعایت اخلاق رانندگی و رفتارهای مناسب اجتماعی ریسک خطرات ناشی از رانندگی را کاهش می‌دهند، باید حق بیمه کمتری پرداخت کنند.

 شرکت بیمه دی با رونمایی از محصولات جدید خود در همایش سراسری شبکه‌های فروش این شرکت فعال بیمه‌ای، برای بیمه‌نامه‌های خودرویی شرایط ویژه‌ای فراهم نموده تا صاحبان و رانندگان خودروهایی که مسافتهای کمتری پیمایش می‌کنند، حق بیمه بدنه بسیار کمتری در مقایسه با خودروهای پررفت و آمد پرداخت نمایند.

خریداران بیمه بدنه از شرکت بیمه دی علاوه بر اینکه از کلیه پوشش‌ های بیمه بدنه عادی در طول دوره برقراری بیمه، برخوردار می‌شوند، در طرح ۴ هزار کیلومتری به میزان ۵۳ درصد کمتر از بیمه بدنه عادی، حق بیمه پرداخت خواهند کرد.

بیمه بدنه پیمایشی خودرو

مسافتی که انتظار می ‌رود سالانه یک خودرو طی نماید، بین ۱۳ الی ۱۷ هزار کیلومتر است ولی کسانی نیز هستند گاه بسیار کمتر از این مقدار از خودرو یا خودروهای خود استفاده نموده و به همین علت ریسک ساگحه برای این دسته از خودروها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. یا افرادی به دلیل داشتن دو خودرو یا بیشتر، عملا استفاده و پیمایش بسیار کمی در طول سال انجام می‌دهند. براین اساس طبیعی است که باید حق بیمه کمتری پرداخت کنند. در بیمه‌نامه پیمایشی از خودروی مشتریان بازدید اولیه و نهایی انجام شده و براساس قیمت خودرو و نیز کل مسافت پیمایش شده در سال، حق بیمه بدنه محاسبه و اعلام می‌گردد. چنانچه خودرویی با قیمت ۳ میلیارد تومان قیمت و پیمایش سالیانه ۴ هزار کیلومتر حق بیمه‌ای در حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در صورت پیمایش سالیانه ۸ هزار کیلومتر ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حق بیمه بدنه پیمایشی پرداخت خواهد کرد.

بیمه‌نامه مبتنی بر ریسک راننده

دیگر محصول شرکت بیمه دی در عرصه خدمات بیمه ای خودرو، بیمه‌نامه مبتنی بر ریسک راننده است که برای نخستین بار وارد بازار بیمه کشور شده است.

توجه به برخی آمارها و تحلیل‌ها حاکی از این است که بخش قابل توجهی از حوادث و پیشامدهای ناشی از رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌های کشور به علت عدم رعایت اخلاق اجتماعی و رفتارهای مناسب در هنگام رانندگی اتفاق می‌افتد و این مساله با افزایش ضریب ریسک سوانح همه ساله خسارات جانی و مالی هنگفتی بر جامعه تحمیل می کند.

بیمه دی در راستای مسئولیت اجتماعی و با هدف ترویج و تشویق نهادینه شدن رفتارهای مناسب و توجه به شئون رفتاری و اخلاقی آحاد جامعه برای نخستین بار محصولی روانه بازار بیمه نموده که فعلا جنبه تشویقی داشته و براساس نمره‌های داده شده به رانندگان، تخفیف‌های بیشتری را در حق بیمه‌های دریافتی اعمال می‌نماید. به نظر منطقی است که شرکت‌های بیمه باید براساس ریسک‌های رفتاری رانندگان اقدام به فروش بیمه‌نامه خودرو نموده و به نوعی هزینه رفتارهای پر ریسک و خطرآفرین را در بیمه‌نامه‌های صادره لحاظ نموده یا رانندگان کم خطر و کم ریسک را تشویق نمایند.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: