نفت ستاره خلیج فارس

اهتمام نفت ستاره خلیج فارس در صیانت از منطقه حفاظت شده گنو هرمزگان

کدخبر : 64335

مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان طی بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و هم اندیشی با مدیرعامل این مجموعه عظیم نفتی کشور در راستای صیانت از منطقه حفاظت شده گنو هرمزگان اهتمام ورزیدند.

مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان طی بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و هم اندیشی با مدیرعامل این مجموعه عظیم نفتی کشور در راستای صیانت از منطقه حفاظت شده گنو هرمزگان اهتمام ورزیدند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیان کرد: شرکت نفت ستاره خلیج فارس به منظور احیا و بازسازی اکوسیستم‌های واقع در منطقه حفاظت شده گنو طی عقد توافق نامه با صندوق ملی محیط زیست گامی بلند در حفاظت این زیست کره ارزشمند استان هرمزگان برداشته است.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس، علیرضا جعفرپور ادامه داد: در این راستا ضمن بررسی راهکارهای حفاظت از منطقه حفاظت شده و ذخیرگاه زیست کره گنو، تسریع در انجام مفاد توافق نامه مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این اقدام سبب ارتقا شاخص‌های زیست‌محیطی استان هرمزگان و حفاظت از گونه‌های طبیعی و جانوری این منطقه خواهد شد.

جعفرپور خاطرنشان کرد: انجام اقدامات حمایتی زیستگاه و گونه از طریق احیا زیستگاه‌های طبیعی، توزیع علوفه دستی در مراتع، آب‌رسانی به تمامی منابع آبی مصنوعی و ایجاد مرکز قرنطینه و بازپروری حیات‌وحش آسیب‌دیده را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس خرید و آزادسازی و رفع تعارضات مردمی داخل زیستگاه‌ها و کریدورهای حساس زیستی؛ شامل پروانه چرا، طرح مرتع‌داری، مزرعه، چشمه و ساخت یا بهسازی و تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی (به‌ویژه از نظر بهره‌مندی از انرژی پاک خورشیدی) را از دیگر توافقات انجام شده در این راستا عنوان و بیان کرد: پژوهش، آموزش و فرهنگ‌سازی محیط‌زیست، بنچ مارک گذاری مرز و نصب تابلوهای مناسب و کافی، ساخت، تجهیز و راهبری سامانه و ایستگاه پایش کیفی محیط‌زیست، ایجاد سامانه گسیل هوشمند ماشین‌آلات و پایش مناطق، ایجاد مرکز قرنطینه و بازپروری حیات‌وحش آسیب‌دیده را نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی اجرای اقدامات در راستای تامین امنیت مورد نیاز منطقه را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: تأمین و به‌کارگیری نیروهای حفاظتی، نصب دوربین‌های نظارتی و پایشی در محل‌های مناسب برای کنترل مناطق، حمایت و تقویت محیط‌بانان و همیاران، خرید تجهیزات حفاظتی و تقویت ناوگان موتوری محیط‌زیست جهت نظارت و پایش محیط زیستی طبیعی از جمله این موارد است.

جعفرپور در پایان ضمن اشاره به اقدامات محیط زیستی اخیر بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در کاشت 200 هزار اصله نهال در استان هرمزگان، گفت: امیدواریم این اقدام بتواند برگ زرین دیگری در کارنامه‌ی پرافتخار شرکت نفت ستاره خلیج فارس در ایفای مسئولیت های اجتماعی به یادگار بگذارد و همواره شاهد توسعه‌ی متوازن هرمزگان و بالندگی هر روزه ایران اسلامی باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید