رئیس اتحادیه سرب و روی ایران:

قانون واردات خودروهای سنگین نیازمند اصلاح است

کدخبر : 64809

رئیس اتحادیه سرب و روی ایران گفت: در قانون ممنوعیت واردات خودرو که خودروهای سواری از ماشین‌های سنگین که مورد نیاز تولید و صنعت تفکیک نشده، نیازمند اصلاحات هستیم.

رئیس اتحادیه سرب و روی ایران گفت: در قانون ممنوعیت واردات خودرو که خودروهای سواری از ماشین‌های سنگین که مورد نیاز تولید و صنعت تفکیک نشده، نیازمند اصلاحات هستیم.

«حسن حسین قلی» رئیس اتحادیه سرب و روی ایران اظهار داشت: در گزارشی که برنامه تامین و داخلی سازی ماشین آلات وزات صمت آمده ماشین‌ها با تولید زیر ۱۰ سال حدود ۷ هزار، ۱۰ تا ۲۰ سال حدود ۱۲ هزار، ۲۰ تا ۳۰ سال حدود ۶ هزار و بالای ۳۰ سال ۵ هزار اعلام شده است.

حسین قلی افزود: با قانون ممنوعیت واردات خودرو در ۵ سال گذشته نوسازی ماشین‌های معدنی و راهسازی صورت نپذیرفته که با اعتراض‌ها و جلساتی که سال گذشته با وزارت صمت شد، تعدادی محدود با شرایط خاص به کشور وارد شد.

وی با انتقاد از اصلاح قانون خودرو و عدم تفکیک خودروهای سواری، حمل و نقلی با ماشین‌های کاری و باری بیان داشت: ماشین آلات معدنی خط تولید معادن هستند که از استخراج، باربری، فراوری را شامل می شوند؛ از این رو باید در رقابت با ماشین آلات آمریکایی و ژاپنی بتوانند برای استخراج تا تولید برابری کنند.

رئیس اتحادیه سرب و روی ایران حمایت از تولید ماشین آلات معدنی در کشور را ضروری دانست و گفت: دولت با مشورت عقلای هر صنف باید به تدوین قوانینی بپردازد که ضمن حمایت از تولید داخل به ضروریات اشتغال و کار هم دقت شود، تا تولید کننده با ضرر مواجه نشود.

حسین قلی اظهار امیدواری کرد: با اصلاح قوانین خودرو، حمایت و تسهیل از ورادات ماشین آلات بدون تعرفه و مالیات و ابزار ضرورری، تشویق تامین و تولید کنندگان داخلی و مونتاژکاران به فعالیت ۱۱ هزار معدن و اشتغال مردم در این بخش کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: