بیمه ایران

شعبه تخصصی بیمه های انرژی در نه ماهه سال 1402، با 72 درصدی رشد حق بیمه عملکرد مطلوبی از خود نشان داد

کدخبر : 64929

مهندس بهزاد یوسفی مدیر شعبه تخصصی بیمه های انرژی بیمه ایران گفت: بیمه ایران از سال 1378 اقدام به تاسیس شعبه تخصصی ولیعصر(عج) در زمینه پوشش بیمه های مرتبط با حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نموده است که راهبرکنسرسیوم حوزه بیمه های انرژی به نام کنسریوم G10 و سایر کنسرسیم های فرعی در ایران است. شعبه تخصصی بیمه های انرژی در نه ماهه سال 1402، با جذب بیش از 20,825 میلیاردریال حق بیمه ،بیش از 72 درصد رشد حق بیمه صادره را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

مهندس بهزاد یوسفی  مدیر شعبه تخصصی بیمه های انرژی بیمه ایران گفت: بیمه ایران از سال 1378 اقدام به تاسیس شعبه تخصصی ولیعصر(عج) در زمینه پوشش بیمه  های مرتبط با حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نموده است که راهبرکنسرسیوم حوزه بیمه  های انرژی به نام کنسریوم G10 و سایر کنسرسیم های فرعی در ایران است. شعبه تخصصی بیمه های انرژی در نه ماهه سال 1402، با جذب بیش از 20,825 میلیاردریال حق بیمه ،بیش از 72 درصد رشد حق بیمه صادره را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد. 

این رشد نشان دهنده اهمیت ویژه بیمه های انرژی در حفاظت از دارایی ها و سرمایه  ملی  و ابر پروژه ها در این حوزه است. رشته های  بیمه های انرژی شامل انواع بیمه نامه های مرتبط با فعالیت های نفت، گاز و پتروشیمی است. از جمله این بیمه نامه ها می توان به بیمه نامه های تمام خطر مهندسی، مهندسی انرژی و انرژی ساخت و بهره برداری اشاره کرد.

یوسفی در ادامه افزود: با بررسی سامانه های آماری و هوش تجاری، بیمه های انرژی با رشد 80 درصدی، بیشترین رشد را در میان رشته های بیمه ای داشته است ودر این مدت، خسارت های پرداختی نیز با رشد 62 /1 درصدی، به 2,538 میلیارد ریال رسیده است. همچنین می توان گفت با توسعه فروش بیمه های انرژی، باربری، مسولیت، مهندسی وکنترل خسارت، عملکرد شعبه دراکثر رشته ها درنه ماهه سال 1402، مثبت ارزیابی می شود. این شعبه با رشد قابل توجه حق بیمه صادره و کاهش نسبت بدهکاران، نشان داده است که در مسیر توسعه و بهبود عملکرد خود قرار دارد.

مدیر شعبه انرژی در پایان گفت: کاهش نسبت بدهکاران، نشان دهنده بهبود عملکرد شعبه در وصول مطالبات است. از جمله عواملی که می تواند در این کاهش نقش داشته باشد، می توان به تشکیل مستمر جلسات هفتگی کارگروه  وصول  مطالبات، استفاده موثر ازنرم افزارهای فنی ومالی، همکاری حوزه مالی وفنی و ابزارهای نوین وصول مطالبات اشاره کرد.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: