سازمان منطقه آزاد کیش

زنگ پیروزی انقلاب در مدارس کیش به صدا درآمد

کدخبر : 64961

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب در مدارس کیش و به صورت نمادین در مدرسه پروین اعتصامی کیش نواخته شد.

در این مراسم که با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، علیرضا کمره ای معاون مدیر کل بودجه وزارت آموزش و پرورش، صالح بهرام پور رئیس آموزش و پرورش کیش و مسئولان ادارات و نهادهای مستقر در این منطقه برگزار شد، دانش آموزان مدرسه پروین اعتصامی به اجرای برنامه های هنری، سرود و شعر پرداختند.

سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت بازخوانی تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی برای نسل جوان، از اجرای منظم و نقش آفرینی دانش آموزان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر کرد و با بیان این پرسش در بین دانش آموزان که علت تصمیم مردم کشورمان در سقوط رژیم پهلوی چه بود؟ به زبانی ساده برای دانش آموزان علل قیام مردم را بر شمرده و نقش مهم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی را بازگو کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش کیش خاطر نشان کرد: یکی از علل قیام ملت ایران در برابر ژیم طاغوت، حق تعیین سرنوشت است؛ مردم می خواستند روی پای خود ایستاده و برای خود تصمیم بگیرند و نماد این مهم انتخابات است که مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت باشکوه و پرشور خود، همواره بر آن تاکیدکرده اند.

وی با بیان این که کیش امروز ما، مدیون تلاش و همت بلند مردان و زنانی است که با اراده پولادین خود، در توسعه و آبادانی کیش گام برداشتند؛ به مسابقه قهرمان کیش چه کسی است؟ اشاره کرد و افزود: دانش آموزان با کمک والدین، معلمان، دوستان و بزرگترها اقدام به شناسایی و روایت قصه «قهرمانان کیش» خواهند کرد.

"سرهنگی" ادامه داد: قهرمان ممکن است از دیدگاه شما یک مادر، یک بازاری، معلم، مدیر، کارآفرین، یک کارگر، روحانی، دانش‌آموز، پزشک، یک مغازه دار و در یک کلام یک کیشوند باشد.

وی از دانش آموزان خواست در قالب متن داستانی، فیلم، عکس، صوت و نقاشی در این مسابقه شرکت و بیان کنند که قهرمان مد نظر آنان کیست؟ چه ویژگی خاصی داشته و قصه زندگی وی چی بوده؟ و چرا فکر می‌کنند که این فرد، قهرمان کیش است؟

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در این مراسم با تقدیر و تشکر از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و سایر نهادها از آموزش و پرورش کیش و تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یادآور روزهای سرنوشت ساز ملت ایران است که با پیروزی انقلاب اسلامی، شکوه، عظمت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان آورد.وی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه و اطاعت پذیری محض از رهبری، وجود رهبری الهی امام خمینی ( ره)، تدین و دینداری مردم، جانفشانی آنان در راه خدا با تحمل سختی ها، بصیرت و بیداری مردم، صبر و استقامت مردم، اتحاد، وحدت، همدلی و همبستگی همه اقوام و مذاهب و قشرهای مختلف و در آخر دوست شناسی و دشمن شناسی کارآمد از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در برابر رژیم طاغوت بود.

امام جمعه کیش تاکید کرد: شما دانش آموزان آینده سازان نظام مقدس ایران اسلامی هستید و باید بدانید دشمن در پی تضعیف عواملی است که باعث پیروزی انقلاب شد؛ و مادامی که این ویژگی ها را حفظ کنیم پیشرفت، اقتدار و درخشش ایران اسلامی در جهان را شاهد خواهیم بود .

همچنین شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: استقلال آزادی و پیروزی انقلاب اسلامی و رهایی از استکبار جهانی مرهون شهیدان و مجاهدت ملت و رهبری امام خمینی ( ره) است.

صالح بهرام پور رئیس آموزش و پرورش کیش نیز در این مراسم با تبریک سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر و تقدیر از حضور مسئولان گفت: مشارکت دانش آموزان در مراسم های ملی و مذهبی و پویش آنان، نشان دهنده عشق و علاقه آنان به ارزشهای اسلامی است و موید آن است که آینده سازان این مرز و بوم رهروان و پاسداران خون شهیدان هستند و در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای توسعه و پیشرفت این کشور نقش آفرینی می کنند.

کاشت نهال و نواختن زنگ انقلاب با حضور مسئولان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در میان شور و شوق دانش آموزان اجرا شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: