معاون وزیرصمت با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و در آستانه چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی خبرداد:

افتتاح 228 طرح صنعتی و 597 پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به مناسبت دهه مبارک فجر

کدخبر : 64970

​معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: در ایام الله دهه مبارک‌فجر 228 طرح صنعتی،86 واحد صنعتی راکد احیاء شده و 597 پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مورد افتتاح و بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: در ایام الله دهه مبارک‌فجر 228 طرح صنعتی،86 واحد صنعتی راکد احیاء شده و 597 پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مورد افتتاح و بهره برداری قرار می‌گیرد.

 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان‌اقتصادی و تأکیدات ایشان روی این موضوع که "گسترده‌ترین بخش فعّالیّت مال بنگاه‌های متوسّط و کوچک است" اعلام کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و بهبود فضای کسب وکار در تلاش هستیم با همکاری وزارت صمت بیش از 228 طرح صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از 17 هزار و 696 نفر و 597 پروژه زیرساختی را با سرمایه گذاری 36 هزار و 736 میلیارد تومان در سراسر شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره برداری برسانیم.

وی، در آستانه فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر به سهم 96 درصدی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از صنایع کل کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 1192 واحد با اشتغال 23 هزار و 262 نفر مجدد به چرخه تولید بازگشته اند و در این ایام فرخنده، نیز  86 واحد صنعتی راکد با ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار و 700 نفر مجدد به چرخه تولید خارج باز خواهند گشت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «بخش خصوصی می‌تواند در زمینه‌ مسائل کلان کشور به معنای واقعی کلمه کمک کند»، ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری «دولت باید کمک کند و یکی از کمک‌های دولت در زمینه صادرات و بازارهای خارجی است.» که در این زمینه تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های توانمند صادرات محور برای حضور فعال در نمایشگاه‌های خارجی با برپایی پاویون‌های تخصصی در دستور کار سازمان متبوع ما قرار دارد.

مقیمی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مبنی بر تأمین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل فعالیت‌های بخش خصوصی و رفع ناترازی‌ها، تصریح کرد: 597 پروژه زیرساختی که با سرمایه گذاری 5 هزار و 676 میلیارد تومان طی ایام الله دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت در حوزه تأمین آب، برق، گاز، مخابرات، فاضلاب، آتش نشانی و ... در شهرکها و نواحی صنعتی کشور می باشد. همچنین در شهرکهای غیر دولتی نیز 19 طرح وپروژه زیر ساختی در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری  که فرمودند «ظرفیّت ما در زمینه پیشرفت اقتصادی به معنای واقعی کلمه خیلی بالا است» ان شالله با مجموعه اقدامات انجام شده بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کشور بتوانند برای آینده کشور و پیشرفت اقتصادی اقدامات تاثیرگذاری برای بهبود فضای کسب وکار به جا بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: