وزیر اقتصاد در شورای اداری شهرستان قشم:

پیشرفت قشم تسریع می‌شود/ صدور دستورات لازم برای حل مشکل مجوزهای کسب و کار و اعتراضات مالیاتی

پیشرفت قشم تسریع می‌شود/ صدور دستورات لازم برای حل مشکل مجوزهای کسب و کار و اعتراضات مالیاتی
کدخبر : 65031

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان دومین سفر جمهور و اعضای هیئت دولت به استان هرمزگان صبح امروز در نشست شورای اداری قشم حضور یافت.

سید احسان خاندوزی اظهار امیدواری کرد که مجموعه این گفتگوها و نشست‌ها به تسریع در پیشرفت و توسعه هرمزگان و جزیره قشم می‌انجامد و گفت بسیاری نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد؛ لذت همت ما و شما باید معطوف به این باشند که قشم شکوفا نباشد، تیرشان به سنگ بخورد.

خاندوزى با بررسی مسئله تامین آب شرب و دسترسی همیشگی مردم قشم به آب شرب به عنوان حیاتی ترین نیاز مردم منطقه اظهار کرد: این موضوع سال‌هاست به عنوان یک مشکل مطرح بوده است؛ البته اقدامات خوبی انجام شده و مجموعه آبفای قشم لازم است نیازمندی و تامین منابع لازم برای خرید تضمینی آب قطعی را اعلام کنند تا منابع آن از سمت وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

وى با پیگیری دسترسی مردم قشم به خدمات بهداشت و درمان در تراز این جزیره که اکنون فراهم نیست، گفت: با استقرار کامل دستگاه ام آر آی و هم درباره کادر پزشکی بیمارستان، اقدامات لازم از سمت وزارت بهداشت و درمان انجام و پیگیری‌ها در هیئت دولت انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در حوزه نیازمندی‌های حوزه شیلات، با توجه به اینکه برخی از واگذاری‌هایی که پیش از این از سمت وزارت جهاد کشاورزی و شیلات انجام شده بود و قریب 50 تا 60 فعال اقتصادی نیز در درباره تمدید قراردادها نگرانی دارند، تمدید باید در مواردی که منع قانونی ندارد بلافاصله انجام شود و یا به هر صورتی جبران سرمایه‌گذاری‌هایی که حق مردم و فعالان اقتصادی است باید انجام شود.

خاندوزى در ادامه با شنیدن مشکلات فعالان اقتصادی درباره موضوع شماره گذاری و صدور کارت سوخت اضافه کرد: در حوزه مربوط به تامین کارت سوخت فعالان اقتصادی که درباره بیش از هزار دستگاه با آن مواجه هستند مکاتبه لازم با فرماندهی راهور فراجا انجام می‌شود تا کارت سوخت این دستگاه‌ها فراهم شود.

وى درباره بومی گزینی در مدیران که به عنوان یک مطالبه از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد با تایید این موضوع تاکید کرد: منطقه آزاد قشم این مسئله در یکی دو ماه آینده قطعاً اتفاق خواهد افتاد تو از دوستان هرمزگان و جزیره قشم در هیئت مدیره منطقه آزاد قشم اقداماتی انجام خواهیم داد.

وزیر امور اقتصادى و دارایى همچنین گفت: درباره طولانی شدن زمان صدور مجوزها در حوزه زمین و سایر مجوزها در حوزه کسب و کار یا حتی منازل مسکونی شهروندان قشمی وجود دارد که درباره تعیین تکلیف آنها اقدام خواهد شد و درباره صدور برگه مالکیت و اسناد مالکیت برای فعالان اقتصادی و شهروندان منطقه نیز از سوی دستگاه‌های متولی اقدامات لازم می‌شود.

خاندوزى درباره اعتراضاتی که نسبت به مالیات‌های قبل از سال 95 وجود دارد گفت: فهرست تمامی فعالان اقتصادی که برای آنها برگه تشخیص مالیاتی خلاف اطلاع رسانی لازم انجام شده است ظرف یک هفته آینده به سازمان مالیاتی اعلام کنند، بنده هم دستور لازم را به رئیس سازمان خواهم داد تا این مسأله رفع و رجوع شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید