بانک ملی ایران

فجر ملی/طرح ویژه بانک ملی ایران جهت پرداخت معوقات بدهکاران دارای بدهی غیر جاری

کدخبر : 65142

بانک ملی ایران به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و با هدف مساعدت با مشتریان دارای بدهی غیر جاری که بنا به دلایلی امکان بازپرداخت به موقع تسهیلات خود را نداشته اند، امکان بهره مندی از طرح تشویقی برای تقلیل دیون و تسهیل شرایط بازپرداخت بدهی ها را فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،در این طرح برای امهال مطالبات غیر جاری در صورت بازپرداخت مانده اصل و سود تا سر رسید اولیه تسهیلات حداکثر ظرف مدت 3 ماه، با توقف محاسبات بدهی وجه التزام تأخیر تادیه دین مترتب بر مطالبات مذکور بدون شناسایی هرگونه سود یا وجه التزام دیگری برای واحدهای غیر تولیدی به مدت حداکثر 33 ماهه و برای واحدهای تولیدی حداکثر به مدت 57 ماه تقسیط می شود.

در این طرح همچنین امکان بخشودگی مانده جرائم تاخیر مازاد بر نرخ نیز فراهم شده است.بر این اساس صد در صد مانده جرائم تاخیر مازاد بر نرخ معامله هر یک از قراردادهایی راکه اشخاص تا پایان سال جاری نسبت به تسویه نقدی و دفعتا واحده بدهی خود اقدام نمایند، مورد بخشودگی قرار می گیرند.

همچنین محاسبه بدهی بر اساس قراردادهای اولیه در صورت تسویه به صورت غیر نقدی (تهاتر) نیز در این طرح پیش بینی شده است.به این ترتیب در صورتی که بدهی مشتری در سال های گذشته امهال شده باشد و مشتری قصد تسویه آن از طرق غیرنقدی (تهاتر املاک) را داشته باشد، مطالبات وی براساس قرارداد اولیه و فارغ از امهال های صورت پذیرفته، محاسبه و ملاک تسویه دیون قرار خواهد گرفت.

در طرح ویژه ایام الله دهه فجر امکان تسهیم مبالغ وصولی در تسویه تمامی قراردادهای مطالباتی نیز دیده شده است.

بر این اساس در قراردادهای تسهیلاتی ماقبل 19/05/ 1388 که دارای شرایط تقدم وصول جرائم تأخیر متعلقه هستند،در صورت به دیون، محاسبات بدهی و واریزی ها با تسهیم همه مبالغ وصولی مابین اجزاء طلب صورت می پذیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید