منطقه آزاد ماکو

تداوم نهضت آبرسانی و رفع مشکل تنش آبی منطقه آزاد ماکو

کدخبر : 65170

۳۳۰ میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم برای آبرسانی به مناطق دارای آب شرب منطقه هزینه شده است.

طی جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، ‌نماینده مردم ماکو، شوط، ‌پلدشت و چالدران،‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی،‌ امام جمعه و فرماندار شوط و جمعی از مسئولین موضوع تنش آبی روستاها و شهرهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا سال جدید بخش عمده ای از این مشکل در منطقه برطرف شود.

 منطقه آزاد ماکو،‌ حسین گروسی در این جلسه خواستار ایفای جدی وزارتخانه ها برای بهبود وضعیت زیرساختی و مشکل آب منطقه شد و تاکید کرد: بودجه و درآمد محدود منطقه آزاد به تنهایی پاسخگوی رفع مشکلات نبوده و باید از بودجه و اعتبارات استانی و ملی در این خصوص بهره گرفت.

محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اقداماتی که سازمان منطقه آزاد ماکو در حوزه آبرسانی انجام داده است قابل توجه بوده و اگر اقدامات این سازمان نبود نهضت آبرسانی در منطقه آزاد ماکو به نتیجه نمی رسید.

نماینده مردم ماکو، شوط ،‌پلدشت و چالدران نیز در این جلسه از مساعدت ۲۰۰ میلیارد ریالی وزارت نیرو با دستور مستقیم وزیر برای رفع تنش آبی روستاهای منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود:‌ در کنار تکمیل پروژه‌های زیرساختی و حمل و نقل اولویت و چالش اصلی که باید به آن پرداخته شود، تامین آب شرب و کشاورزی و رفع تنش آبی روستاها و شهرهای دارای مشکل در منطقه آزاد ماکو است.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو باتفاق فرماندار پلدشت در بازدید از روند فعالیت تصفیه خانه های آب سد ارس و صنم بلاغی گفت: رفع موقتی مشکل آب شرب سالم روستای حسن کندی و روستاهای اطراف با نصب تانکر و مخزن آب شرب انجام شده و پیگیر آب رسانی کامل و دائمی به روستاهای دارای مشکل آب هستیم.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال در نهضت آبرسانی به منطقه از محل درآمدهای سازمان مشارکت صورت گرفته است. احداث خط انتقال آب از روستای قلعه جوق به تصفیه خانه شهرماکو، اجرای فاز دوم مجتمع ۲۱ روستایی شامل روستاهای (ترکمه- محموداغلی، هاسون کوچگ و بزرگ ،‌ اصلاح و بهسازی و احداث خط انقال آب شرب روستای باغچه جوق، احداث هزینه مخزن ذخیره آب ۳۰ مترمکعبی بتنی روستای آغ بلاغ،‌ مساعدت در تامین هزینه های اجرای عملیات ارتقای کیفی آب شرب مجتمع حسن کندی و اصلاح و بازسازی تاسیسات آب روستاهای بخش ارس،‌ مساعدت در تامین هزینه احداث و تجهیز خط انتقال روستای قلعه جوق از تصفیه خانه هر ماکو و مساعد در تامین هزینه اجرای خط انتقال آب شرب روستای محمد کریم کندی شهرستان شوط از جمله این اقدامات می باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: