منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

تقدیر از عوامل دخیل در اطفای حریق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

کدخبر : 65186

در مراسمی به همت سازمان منطقه ویژه اقتصادی با حضور استاندار خراسان جنوبی،از دست‌اندرکاران اطفای حریق به ویژه آتش‌نشانان فعال و ستاد مدیریت بحران استان است که در خط مقدم بودند،تجلیل شد.

در مراسمی به همت سازمان منطقه ویژه اقتصادی با حضور استاندار خراسان جنوبی،از دست‌اندرکاران اطفای حریق به ویژه آتش‌نشانان فعال و ستاد مدیریت بحران استان است که در خط مقدم بودند،تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،جواد قناعت در مراسم تقدیر از عوامل دخیل در اطفای حریق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار کرد: این جلسه تجلیل از دست‌اندرکاران اطفای حریق به ویژه آتش‌نشانان فعال و ستاد مدیریت بحران استان است که در خط مقدم بودند.

استاندار با قدردانی از همه عوامل دخیل در اطفای حریق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، ادامه داد: همه مورد احترام و تجلیل هستند اما اولویت با آتش‌نشانان است که هنرشان عشق‌ورزی به مردم و خدمت ‌رسانی به کسانی می‌باشد که در معرض خطر قرار دارند تا آرامش را به آنان بازگردانند.

وی با یادآوری شرایط رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم بودند، گفت: آتش‌نشانان همانند تخریب‌چی در زمان دفاع مقدس برای کمک به دیگران خود را در معرض خطر جانی قرار می‌دهند که ایثار و از خودگذشتگی آنان و اینکه بهترین عملکرد را از خود برجای می‌گذارند، نشأت گرفته از ایمان و اعتقاد راسخ آنان است.

قناعت تأکید کرد: در کنار صحنه تلخ و ناراحت‌کننده آتش‌سوزی و اینکه هر لحظه آبستن حوادث ناگوار بود شاهد صحنه‌های شیرین و زیبایی از جمله تعامل خوب و در سطح بالای مجموعه‌ها و دستگاه ‌های اجرایی مختلف استان بودیم.

به گفته وی؛ خداوند را شاکریم که با مدیریت بموقع بحران، در این حادثه هیچ فوتی نداشتیم.

استاندار با اشاره به اینکه تخصص آتش‌نشانان استان در اطفای حریق خانه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک است، گفت:  اطفای حریق واحدهای هیدروکربن که به بسیار مشتعل است نیازمند تخصص و سازوکار خاص می‌باشد.

قناعت به وجود ۱۱ مینی پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: باید از همین ابتدا سرمایه‌گذاران این واحدها تمام شاخص‌های ایمنی و اطفای حریق را رعایت و لحاظ کنند و منطقه ویژه اقتصادی هم این موارد را سختگیرانه و با حساسیت دنبال کند.

وی در ادامه با اشاره به خسارت هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذار در این حادثه، بیان کرد: ستاد مدیریت بحران باید دستگاه‌های متولی را مسئولیت‌ساز و فعال کند تا بر رعایت شاخص‌های اطفای حریق در واحدهای تولیدی و منطقه ویژه اقتصادی نظارت مستمر داشته باشند.

استاندار بر آموزش و به‌روز شدن آتش‌نشانان و کارگران مینی پالایشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: تمرین کار تیمی همیشه باید در دستور کار باشد و تقویت تجهیزات برای اطفای حریق در استان پیگیری شود.

قناعت یادآور شد: در این حادثه روایت اول با کمک رسانه‌های استان منتشر شد و این اقدام جلوی سوء استفاده معاندین را گرفت.

لازم به ذکر است: در پایان این جلسه از ۴۰ نفر از عوامل آتش نشانی، هلال احمر، علوم پزشکی و … دخیل در اطفای حریق مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تجلیل شد.

شایان ذکر است؛ آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکشنبه ۱۹ آذر ماه اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند و تقریباً مهار آتش پیشرفت داشت که چند ساعت بعد آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد و باعث انفجار مخازن شد.

آتش سوزی کارخانه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی در نهایت روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و امدادی خاموش شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: