کشتیرانی جمهوری اسلامی

ساخت کشتی تجاری ۳۵۰۰ تُنی در مازندران آغاز شد

کدخبر : 65282

ساخت دومین کشتی تجاری ۳۵۰۰ تُنی مازندران با حضور استاندار مازندران و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرکت صدرا بهشهر آغاز شد.

ساخت دومین کشتی تجاری ۳۵۰۰ تُنی مازندران با حضور استاندار مازندران و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرکت صدرا بهشهر آغاز شد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری ۳۵۰۰ تُنی مازندران در کشتی سازی صدرا بهشهر گفت: به دنبال فعال کردن کریدور شمال به جنوب هستیم که ۳۰ درصد شناور را افزایش دادیم و امیدواریم با تحویل شناورها، هر سال دو فروند شناور به مجموعه افزوده شود.

محمدرضا مدرس خیابانی افزود: امروز خط تولید ساخت شناور در کلاس خزر افتتاح شد و دانش فنی در صدرا بومی شد که می‌تواند به سرعت ساخت شناور‌ها کمک کند.

به گفته مدرس خیابانی، البته بخشی از تجهیزات شناور وارداتی است، اما مهم دانشی است که در اختیار متخصصان، مهندسان و مدیران این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با ساخت این شناور‌ها تجارت منطقه خزر توسعه خواهد یافت و این در حالی است که  قدرت اول کشتیرانی منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس این گزارش، تولید شناور‌های مورد نیاز مازندران، انجام تعمیرات و بازسازی کشتی‌های خارجی، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه با نگاهی به تجارت دریایی در دریای خزر، ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در دو دانشگاه فنی استان و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دبیرستان تخصصی به منظور جذب دانش‌آموزان از مقطع متوسطه و پرورش آن‌ها در حوزه صنایع دریایی بخشی از فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در مازندران است که در صورت تحقق می‌تواند آینده پویا و روشنی را برای این مجموعه و صنایع دریایی در مازندران رقم بزند.

شرکت صدرا دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و گسترده‌ای را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهد. این مجموعه با تلاش مستمر برای ارتقای سطح فنّاوری با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تأسیسات فراساحلی نفت و گاز، کشتی‌سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پُل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را دریافت کرد.  در حال حاضر نیز مدتی است که فرآیند توسعه را علاوه بر حوزه زیرساختی، در بخش نرم‌افزاری، بازرگانی و آموزش با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: