در هشتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

نصب و راه‌اندازی دستگاه پیشرفته "سی‌آرم" در بیمارستان شهدای زاگرس ایلام

کدخبر : 65312

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، امروز پنجشنبه 19 بهمن ماه در مراسمی با حضور مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان ایلام و مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان ایلام، دستگاه پیشرفته سی‌آرم در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهدای زاگرس شهر ایلام با اعتباری در حدود 50 میلیارد ریال افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به‌ گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر هادی صبور مدیر درمان تأمین‌اجتماعی ایلام در مورد این دستگاه و کاربردهای آن گفت: این دستگاه به‌منظور انجام رادیوگرافی و تصویربرداری در لحظه و در حین اعمال جراحی، در اتاق عمل این این بیمارستان نصب و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی استان تا پیش از راه‌اندازی این دستگاه، برای برخی اعمال جراحی مهم و دقیق، مجبور به مراجعه به بیمارستان های خصوصی و دولتی بودند که بار مالی برای آنها در پی داشت؛ اما خوشبختانه امروز تمام جراحی‌هایی که نیازمند این دستگاه است، به‌صورت رایگان در بیمارستان زاگرس تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود.

دکتر صبور با بیان این‌که در عمل‌های جراحی ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب و سایر جراحی‌ها؛ وجود دستگاه سی‌آرم بسیار ضروری است، یادآور شد: نصب و راه‌اندازی این دستگاه، ضمن ارتقای کیفیت خدمات به بیماران به‌ویژه  بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی، دقت و سرعت نیز در عمل‌های جراحی ارتقاء پیدا می‌کند.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان ایلام با اشاره به این‌که دستگاه "سی آرم" نوعی از دستگاه‌های مولد اشعه ایکس است، افزود: این دستگاه  در اتاق عمل و مستقیماً بر بالین بیمار در حین جراحی قرار می‌گیرد و در همان حال از موضع جراحی، تصاویر رادیوگرافی تهیه می‌کند.

وی افزود: این دستگاه در بهبود دقت و کیفیت عمل‌های جراحی؛ تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد و احتمال خطاهای پزشکی را در حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید