بانک سینا

دفتر نظارت شرعی بانک سینا در شهر قم افتتاح شد

کدخبر : 65469

به منظور انطباق قراردادهای بانکی با موازین شرعی و پایش رعایت موازین اسلامی در خدماتی بانکی و تطبیق با شریعت، دفتر نظارت شرعی بانک سینا افتتاح شد.

در این مراسم، خلیل‌اله مهرابی، معاون بانکداری بانک سینا گزارشی در خصوص روند شکل‌گیری کارگروه نظارت شرعی در بانک ارائه داد و گفت: بانک سینا و شورای فقهی بانک مرکزی در تعامل با یکدیگر تلاش می‌کنند انطباق تمامی فعالیت‌ها و قراردادهای بانکی با موازین شرعی، فراهم شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحمان قاسمی، مسئول نظارت و تطبیق شرعی بانک سینا از حضور مستمر و فعال مدیرعامل و مدیران ارشد بانک سینا در جلسات کارگروه فقهی قدردانی کرد و گفت: نظارت این حوزه بر فعالیت‌ها و قراردادهای بانکی، یک نظارت ماهیتی است تا شاهد انطباق هر چه بیشتر ماهیت فعالیت‌های بانک سینا با موازین شرعی باشیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن آقانظری، عضو شورای فقهی بانک مرکزی نیز با تقدیر از مدیران بانک سینا در راه‌اندازی دفتر نظارت شرعی این بانک در شهر قم، بر توجه بیشتر بانک‌ مرکزی به رفع مسائل شرعی کلیه بانک‌ها و نیز لزوم استفاده بهینه بانک‌ها از مؤسسه عالی آموزش بانکداری بانک مرکزی، به عنوان محلی برای بیان ابهامات شرعی قراردادهای بانکی و ارائه راهکارهای عملیاتی، تأکید کرد.

در بخشی دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام قاسمی، حکم رئیس دفتر حوزه قم بانک سینا را به محمد خوش‌لهجه عزیز اهدا کرد.

گفتنی است در این مراسم، علیرضا بیاتانی، مدیرمنطقه مرکزی، لرستان و قم بانک سینا، محمدمهدی آب‌نیکی، رئیس اداره تطبیق مقررات، حجت‌الاسلام خطیبی، عضو کارگروه شورای فقهی بانک مرکزی، حجت‌الاسلام رضازاده ناظر شرعی بانک سپه، حجت‌الاسلام صباغیان، ناظر شرعی بانک توسعه تعاون وحجت‌الاسلام نقی‌ئی، ناظر شرعی پست‌بانک نیز حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: