معدن مس جانجا سفید آبه؛

ظرفیتی بی نظیر برای توسعه و اشتغال در شمال سیستان و بلوچستان

کدخبر : 65512

معدن مس جانجا سفید آبه یکی از معادن بزرگ کشور و در تراز جهانیست و پیش بینی می شود که ذخیره ای بیش از یک میلیارد تن ذخایر معدنی داشته باشد.

معدن مس جانجا سفید آبه یکی از معادن بزرگ کشور و در تراز جهانیست و پیش بینی می شود که ذخیره ای بیش از یک میلیارد تن ذخایر معدنی داشته باشد.

مدیر تهیه و تولید معدن مس جانجا گفت: در حال حاضر ۴ دستگاه حفاری در این معدن استقرار دارد و در طول یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار متر مکعب نقاط مستعد و دارای پتانسیل و غیر پتانسیل شناسایی شده و چهار شرکت مهم و معدنی بزرگ کشور در مناقصه ای که انجام شده، برنده این معدن شده اند که ازجمله این شرکتها، شرکت گل گهر، چادر ملو، گهر زمین، شرکت هلدینگ صنایع معادن قدیرو تجلی صبا می باشند.

مولوی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۵ هزار متر مکعب باطله برداری انجام می شود و این برنامه باطله برداری ۳ ساله است و قرار است بیش از ۲۰ متر مکعب باطله به محل دپو انتقال یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز به ایسنا گفت: با بهره‌برداری از معدن و کارخانجات فرآوری مس جانجا در شهرستان نیمروز، سالیانه ۱۳۰ هزار تن کنستانتره مس در شمال استان می‌شود.

ایرج حسن پور اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح بزرگ معدنی و صنایع وابسته مس جانجا حداقل زمینه ایجاد اشتغال برای ۶ هزار نفر شامل ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰۰ نفر غیرمستقیم در شهرستان نیمروز فراهم می‌شود.

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به کشف ذخایر مختلف معدنی از جمله طلا، مس، آنتیموان، منیزیت و غیره در سطح استان سیستان و بلوچستان و حضور سرمایه‌گذاران بزرگ کشوری در حوزه معادن استان، زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان فراهم خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: