میرهاشم موسوی در یادواره 83 شهید سازمان تأمین‌اجتماعی در مشهد:

​عدالت اجتماعی و اقتصادی؛ در امتداد مسیر شهدا و فرهنگ جهاد و ایثار محقق می‌شود

کدخبر : 65872

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در یادواره ۸۳ شهید سازمان تأمین‌اجتماعی که بعد از سه سال وقفه به سبب شیوع بیماری کرونا؛ با حضور اعضای خانواده شهدای این سازمان در سال‌های مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای دفاع از حرم و دفاع از سلامت و امنیت و تعدادی از فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در شعب و مراکز درمانی و جمعی از مدیران ستادی و استانی این سازمان در مشهد مقدس برگزار شد، تأکید کرد: روحیه ایثار، فداکاری شهادت و جهاد؛ توان ملت ما را برای مقاومت در برابر همه قدرت‌های جهان دوچندان کرده است. باید این مکتب و این فرهنگ را تقویت کنیم تا بر برخی مشکلات باقی مانده از جمله در زمینه تحقق کامل آرمان عدالت اجتماعی و اقتصادی غلبه کنیم.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تبریک میلاد مسعود حضرت ولیعصر (عج) و تجلیل از ایثار، صبوری و فداکاری خانواده معظم شهدا، گفت: برای حضور در این جلسه، خود را نیازمند معنویت و عظمت این جمع که وصل به نور شهادت هسنتد می‌دانستم که از برکات حضور خانواده معظم شهدا آن هم در کنار مضجع آقا علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) و در ایام پربرکت شعبان و در آستانه میلاد  امام زمان (عج) فیض ببرم.

موسوی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت را مکتب امامت امامان معصوم علیه‌السلام به ما آموخته است و صلابت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی به برکت این مکتب و این فرهنگ است که توانسته است هندسه تاریخ را تغییر داده و در همه عرصه‌ها و در برابر همه قدرت‌های مادی افتخارآفرینی کند و فرزندان این انقلاب نیز به برکت همین فرهنگ شهادت بر همه مشکلات فائق آمدند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: روحیه ایثار، فداکاری شهادت و جهاد؛ توان ملت ما را برای مقاومت در برابر همه قدرت‌های جهان دوچندان کرده است. هرکس در این مکتب پرورش یابد و زنگارهای وجود خود را پاک کند، می‌تواند افتخارآفرین شود.

وی همچنین گفت: باید این مکتب و این فرهنگ را تقویت کنیم تا بر برخی مشکلات باقی مانده از جمله در زمینه تحقق کامل آرمان عدالت اجتماعی و اقتصادی غلبه کنیم. اگر می‌خواهیم مسیر رشد و توسعه را با قوت ادامه دهیم راهی جز احیای مسیر شهدا و فرهنگ ایثار و جهاد نداریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: باید لحظه‌لحظه زندگی شهدای سازمان تأمین اجتماعی و لحظات پرشور صبر و استقامت خانواده عزیز شهدا را که دُرهای گرانقیمت خانواده بزرگ کارکنان سازمان تأمین اجتماعی هستند؛ مستند کنیم تا بتوانیم در همه مشکلات و تنگناهای به سیره شهدا که سرمایه بسیار بزرگی برای ما هستند، رجوع کنیم و ان‌شاالله شهدای عزیز شفیع ما در آخرت و پشتیبان ما در دنیا و برای خدمت به مردم شریف ایران باشند.

وی عرصه انتخابات را عرصه نمایش اقتدار و عظمت ملت ایران و ایستادگی این ملت شریف بر آرمانهای انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: اگر شهدای عزیز امروز در میان ما بودند مهم‌ترین اولویت این مقطع را حضور و مشارکت همه مردم در انتخابات می‌دانستند و ان‌شاءالله با مدد از شهدا؛ حضوری پرشور و دشمن‌شکن در انتخابات را شاهد خواهیم بود.

در این مراسم؛ امیرالله شمقدری مشاور امور ایثارگران استانداری خراسان رضوی نیز گفت: در کتابی خواندم که مقام معظم رهبری در مجموعه بیانات خویش تاکنون بیش از بیست هزار بار عبارت "توجه به مردم" را استفاده کرده‌اند. کلیدواژه توجه و خدمت به مردم؛ در سازمان تأمین‌اجتماعی با پوشش ۵۴ درصد جمعیت کشور، اساس و بنیان فعالیت این سازمان است و این سازمان با خدمت بی‌منت به مردم و اقشار تحت‌پوشش، می‌تواند در جلب رضایتمندی مردم و تقویت سرمایه اجتماعی نظام بسیار تأثیرگذار باشد.

وی افزود: اگر امروز یادواره شهدا در شهرهای مختلف و در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود به خاطر این است که از سیره شهدا درس زندگی بگیریم. در وصایای شهدا به ایثار در مسیر ولایت، ساده‌زیستی و انس با مردم و خدمت به مردم توصیه شده است و همه باید از این اسوه‌های ایثار و جهاد درس زندگی بیاموزیم.

مشاور امور ایثارگران استانداری خراسان رضوی با اشاره به حفظ حرمت خانواده شهدا و خدمت به خانواده شهدا؛ وظیفه همه مردم و همه مسئولان است، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اخیراً و بعد از حماسه حضور پرشکوه مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به این معنا نیست که مردم از ما مسئولان گله ندارند. این مردم شایسته بهترین خدمت هستند و ان‌شاءالله در حماسه انتخابات هم حضوری پرشکوه خواهند داشت و وظیفه ما مسئولان است که این مردم را آن چنان که شایسته آنان است، قدر بدانیم و در خدمت به مردم از یکدیگر سبقت بگیریم.

در این مراسم همچنین احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تلاش برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار؛ نه نیاز و خواسته شهدا و خانواده محترم شهدا، بلکه چیزی است که‌ ما مردم و مسئولان برای زندگی و برای رستگاری و عاقبت‌‌بخیری به آن نیاز داریم.

وی افزود: برافراشته ماندن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و اقتدار و صلابت امروز ایران؛ مرهون خون و ایثار شهدای انقلاب،  شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم و دفاع از سلامت و امنیت مردم و نیز فداکاری و ایثار خانواده معظم شهدا است که چشم و چراغ همه ما هستند، آن هم در شرایطی که دشمنان و معاندان با همه قدرت و توان خود، می‌خواستند و می‌خواهند که مانع رشد و پیشرفت انقلاب شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: شهدای سلامت تأمین‌اجتماعی که در ایام کرونا در مراکز درمانی این سازمان، فداکاری‌های برجسته‌ای داشتند؛ میراث‌دار همان شهدایی هستند که در ایام دفاع مقدس در نزدیکترین نقطه به خطوط مقدم نبرد، به ارائه خدمات به مصدومان و مجروحان جنگ تحمیلی می‌پرداختند و بسیاری از آنان نیز در همین راه به شهادت رسیدند.

وی همچنین گفت: در خانواده بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی، ۸۳ شهید انقلاب اسلامی، شهدای ترور، شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع از حرم، دفاع از سلامت و دفاع از امنیت را داریم که الگو و اسوه همه ما برای ارائه خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم هستند و ان‌شاءالله این یادواره، مقدمه‌ای بر برگزاری کنگره ملی شهدا و ایثارگران خانواده بزرگ کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی باشد.

اسفندیاری همچنین گفت: شهدا در اجرای وظیفه خود به‌موقع عمل کردند و تعلل در اجرای وظیفه نداشتند. ما هم باید با تأسی به این شهدای عزیز، وظایف خود را بشناسیم و بموقع به آن عمل کنیم. امروز مهم‌ترین وظیفه همه ما حضور در عرصه مشارکت سیاسی و حضور در انتخابات است. مشارکت قوی و آگاهانه در انتخابات چیزی است که مقام معظم رهبری از ما خواسته‌اند و نقشه دشمنان را نقش بر آب و دل همه دوستداران انقلاب و اسلام و حق‌خواهان جهان را شاد خواهد کرد.

در این مراسم، همچنین دکتر علی رضازاده مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خراسان رضوی به‌عنوان میزبان این یادواره، با تبریک سالروز میلاد مسعود حضرت ولیعصر (عج) و خیرمقدم به خانواده معظم شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا در سازمان‌ها، موجب بسط و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه می‌شود و این روحیه، همان چیزی است که جامعه امروزی ما شاید بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داشته باشد و اکنون که به فرمایش مقام معظم رهبری به قله‌های رفیع و پیشرفت نزدیکیم، برای فتح این قله‌ها نیازمند ترویج روحیه جهاد و ایثار و ازخودگذشتگی هستیم و باید از شهدای عزیز و خانواده محترم شهدا در این زمینه الگو بگیریم.

وی افزود: روایت ازخودگذشتگی شهدا و خانواده محترم شهدا برای نسل جوان و نسلی که مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک نکردند، همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بر اهمیت آن تأکید داشته و دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: