استاندار اردبیل در مراسم کلنگ زنی تصفیه‌خانه آرتاویل عنوان کرد:

اردبیل به یکی از قطب های تولید فولاد کشور تبدیل خواهد شد

کدخبر : 65879

با حضور حامد عاملی استاندار اردبیل، اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و مدیران ارشد شرکت، طی مراسمی عملیات احداث تصفیه‌خانه اختصاصی مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل آغاز شد.

با حضور حامد عاملی استاندار اردبیل، اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و مدیران ارشد شرکت، طی مراسمی عملیات احداث تصفیه‌خانه اختصاصی مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل آغاز شد.

این طرح مهم که برای اولین بار در استان اردبیل و در داخل یک مجموعه بزرگ صنعتی اجرایی می‌شود، بااعتباری بالغ‌ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال و در طی مدت ۲۴ ماه و هم‌زمان با شروع به کار واحد احیای مستقیم این مجموعه آماده بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد و برای ۴۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به جایگاه و اهمیت مجتمع فولاد اردبیل در تولید اشتغال و تامین مواد اولیه صنایع فولادی استان افزود: بیش از ۷۰۰ هزار تن از ۱.۱ میلیون تن آهن اسفنجی تولیدی این کارخانه، مواد اولیه سایر کارخانه‌ها و صنایع فولادی استان را تأمین خواهد کرد تا اردبیل نیز به یکی از قطب های تولید فولاد کشور تبدیل شود.

عاملی همچنین بابیان اهمیت آب در چرخه تولید فولاد، انتقال آب از پساب فاضلاب شهر اردبیل به این مجتمع را اقدامی مناسب و بزرگ دانست.

همچنین استاندار اردبیل و اعضای ستاد تسهیل استان از بخش‌های مختلف اجرایی پروژه احیای مستقیم و راه‌آهن اختصاصی مجتمع بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت عملیات اجرایی آن‌ها قرار گرفتند.

عاملی با اعلام رضایت از روند پیشرفت این پروژه در طی ماه‌های اخیر، ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان این مجموعه از آنان خواست با حفظ روند فعلی و افزایش شیفت‌های کاری، پروژه را در زمان مقرر آماده افتتاح کنند.

پس‌ازاین بازدید، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز با حضور تمامی اعضای این ستاد و به ریاست استاندار اردبیل در محل سالن کنفرانس مجتمع برگزار و در خصوص رفع مشکلات مجموعه، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

حجم پساب خریداری‌شده، دو میلیون مترمکعب در سال

مدیرعامل مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل در مراسم شروع عملیات احداث تصفیه خانه مجتمع گفت: حجم پساب خریداری‌شده از آبفای استان دو میلیون مترمکعب در سال است.

عزیز محمدی گفت: پیش بینی های لازم جهت تامین آب فازهای توسعه ای نیز در طراحی خط انتقال مدنظر قرار گرفته است. وی ادامه داد: پساب خریداری‌شده با خط انتقال ۱۲.۵ کیلومتری وارد تصفیه‌خانه مجتمع شده و پس از تصفیه به روش اسمز معکوس وارد چرخه تولید واحد احیای مستقیم خواهد شد.

مدیرعامل دیساکو همچنین با بیان تعهدات معنوی شرکت به مردم اردبیل گفت: این شرکت و تمامی مجموعه‌های فعال در سایت پروژه آن، با مسئولیت‌پذیری بالا، خود را وامدار مردم شریف استان می‌داند و تمام توان خود را به کار گرفته است تا پروژه تصفیه‌خانه اختصاصی مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

یادآوری می‌شود پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل با ظرفیت تولید ۱٫۱ میلیون تن، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های پیشران «ومعادن» به شمار می‌آید. عملیات اجرایی این پروژه با سهام‌داری شرکت‌ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (۴۰ درصد)، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (۳۰ درصد) و شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (۳۰ درصد)، با هدف تامین آهن اسفنجی مورد نیاز شرکت‌های فولادی شمال کشور در سال ۱۴۰۰، آغاز و شرکت ایریتک به عنوان پیمانکار (EPC) این پروژه انتخاب شد. میزان سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۶ همت برآورد شده و تولید آهن اسفنجی بر پایه تکنولوژی میدرکس (MIDREX)، اشتغال‌زایی مستقیم ۲۷۵ نفر در این پروژه را به همراه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید