منطقه آزاد قشم

آغاز به کار جشنواره ملی آب و آوا در جزیره جهانی قشم

کدخبر : 65931

نخستین جشنواره ملی آب و آوا با هدف باززنده سازی و احیای آیین های کهن مربوط به آب و با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم و تعداد زیادی از هنرمندان، نوازندگان و بازیگران گروه‌های نمایشی جزیره قشم و سراسر کشور در روستای سلخ آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری مراسم عزوا و پلاکوبی نمادین آب انبارها و برکه ها در سلخ، باسعیدو، کانی، لافت، طبل، گوران، کورزین و عایشه آباد و حرکت گروه های مردمی و هنری از 7 روستای یادشده به سمت سلخ از جمله برنامه های نخستین روز از جشنواره آب و آوا می باشد.

برگزاری آیین افتتاحیه، اجرای نمایش های آیینی توسط هنرمندان استان های مختلف ، اجرای موسیقی اقوام، برگزاری نشست های علمی و شب شعر، اکران فیلم مستند، تقدیر از کنشگران حوزه آب، میراب ها و خیراب های جزیره و کشور و برگزاری آیین جبار باران و قبله دعا از دیگر برنامه های از جشنواره به شمار می روند.

همچنین افتتاح خانه ملی آب و آوا به منظور تبدیل جزیره قشم به مکانی همیشگی برای حضور هنرمندان، متخصصان، نخبگان و فعالان حوزه آب در سطوح محلی، ملی و بین المللی از دیگر برنامه های جشنواره می باشد.

بنابراین گزارش، جشنواره ملی آب و آوا روزهای ۵ و ۶ اسفند همزمان با نیمه شعبان با اجرای آیین های مختلف محلی از سراسر کشور در روستای سلخ جزیره قشم برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: