دکتر علیرضا زمان‌پور در حاشیه بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت توسعه پلیمر پادجم:

پروژه ABS-Rubber به روزشمار افتتاحیه رسیده است / قرارداد پروژه PDH به زودی منعقد می‌شود

کدخبر : 66010

دکتر زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در گفتگویی با رسانه ملی همزمان با بازدید وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، از آخرین وضعیت پروژه‌های هلدینگ صباانرژی در شرکت‌های توسعه پلمیر کنگان و توسعه پلمیر پادجم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، در جریان این بازدید، دکتر زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در گفتگویی با اشاره بر برنامه های بازدید وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بررسی آخرین وضعیت پروژه های هلدینگ صباانرژی در شرکت‌های توسعه پلمیر کنگان و توسعه پلمیر پادجم، گفت: پروژه پلیمر پادجم (ABS-Rubber) چندین سال بود که به دلیل عدم مدیریت صحیح متوقف شده بود و باید زودتر از این‌ها راه اندازی می‌شد. راه اندازی این پروژه در سال جاری با پیگیری هلدینگ صباانرژی و برنامه‌های صورت گرفته، به سرعت پی گرفته شد و هم‌اکنون خط 5000 آن در آستانه راه‌اندازی است. میزان تولید این لاین 60 هزار تن است در حال حاضر مد نظر ما در این پروژه ارزآوری نیست بلکه هدف ما بیشتر، مصارف داخلی است.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در خصوص جایگاه ملی مگاپروژه ABS-Rubber بیان داشت: این مگاپروژه یکی از مهمترین طرح‌های هلدینگ صباانرژی است که با 462 میلیون یورو ارزش سرمایه‌گذاری، نرخ بازدهی داخلی آن، 9.69 درصد در منطقه عسلویه توسط شرکت توسعه پلیمر پادجم در حال احداث می‌باشد و شامل یک واحدِ تولید ABS  با ظرفیت 200 هزار تن در سال و یک واحد تولید Rubber  با ظرفیت 60 هزار تن در سال می‌باشد. این پروژه که هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در صورت تکمیل و بهره‌برداری، پتروشیمی جم را به رهبر بازار ABS  تبدیل خواهد کرد.

دکتر زمان‌پور همچنین به پروژه PDH-PP  اشاره کرد و گفت: پروژه PDH-PP که یکی از پروژه های مهم کشور است، سالانه 550 میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت. به لطف خدا با توجه به قطعی شدن شرایط زمین و قرار گرفتن تامین اعتبار آن در مرحله نهایی،  امیدواریم بلافاصله پس از انعقاد قرار داد، اجرای پروژه را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی ادامه داد: مگاپروژهPDH-PP  در زمینی به مساحت 50 هکتار و با هدف تولید پروپیلن به روش هیدروژن‌زدایی تحت لیسانس شرکتUOP و تولید پلی پروپیلن مطابق با تکنولوژی در دسترس شرکت پتروشیمی جم طراحی و اجرا شده است. واحدهای اصلی مجتمع شامل تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن هر یک به ترتیب ظرفیت600 و 300 هزار تن در سال است. ارزش محصولات تولیدی پروژه PDH/PP  بالغ بر 550 میلیون یورو در سال با 100% ظرفیت تولید و ارزش سرمایه‌گذاری آن 1,124 میلیون یورو و نرخ بازدهی داخلی آن 15.53 درصد است. این مگاپروژه برای بیش از 500 نفر در منطقه عسلویه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید