مدیرعامل پتروشیمی پردیس در کنفرانس علم و فناوری خوارزمی تشریح کرد:

سه برنامه تحقیقاتی پتروشیمی پردیس برای افزایش تولید و حفاظت از محیط زیست

کدخبر : 66162

شرکت پتروشیمی پردیس با حضور چشمگیر در اولین دوره کنفرانس بین‌المللی علم و فناوری خوارزمی به ارائه دستاورد مهم جهانی خود در زمینه تأمین امنیت غذایی مردم دنیا پرداخت.

شرکت پتروشیمی پردیس با حضور چشمگیر در اولین دوره کنفرانس بین‌المللی علم و فناوری خوارزمی به ارائه دستاورد مهم جهانی خود در زمینه تأمین امنیت غذایی مردم دنیا پرداخت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این رویداد طی سخنانی که به زبان انگلیسی ایراد شد به تبیین جایگاه پتروشیمی پردیس در تأمین امنیت غذایی مردم دنیا پرداخت.

سیدمحمدرضا میری لواسانی با تأکید بر تحقیق و توسعه به عنوان یک مولفه کلیدی و مهم برای فعالیت‌های تجاری گفت: براساس آمارهای سازمان ملل افزایش جمعیت و در پی آن افزایش چشمگیر مصرف مواد غذای به این معنی است که در دو و نیم دهه آینده با چالش بزرگ امنیت غذایی در جهان مواجه خواهیم  شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با بیان اینکه پتروشیمی پردیس ۳٫۲ میلیون تن اوره در سال تولید می‌کند افزود: ما ۱٫۵ درصد کل اوره جهان را در سه خط عملیاتی تولید می کنیم، از میزان تولید پتروشیمی پردیس، یک میلیون تن به جامعه کشاورزی واقعی ایران تحویل داده می شود و مابقی آن که ۲٫۲ میلیون تن است به قاره های مختلف از جمله آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا صادر می شود.

میری لواسانی با اشاره به مشکلات نیتروژن موجود در کود اوره، بیان کرد: براساس گزارش های IFDC نیتروژن به خوبی در خاک جذب نمی شود و ۳۵ درصد آن در لایه های مختلف خاک هدر می رود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات غیرقابل پیش بینی، به دنبال معرفی محصول جدید اوره‌ای هستیم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است که نیتروژن به تدریج در خاک جذب نمی شود و به اکسید نیتروژن تبدیل می شود، محصول جدید به جذب تدریجی اوره در لایه های مختلف خاک کمک می کند. اکسید نیتروژن یک آسیب برای محیط زیست است و بر تغییرات اقلیمی تأثیر می گذارد، به منظور جلوگیری از این موضوع، اوره جدید را با پوشش کافی تولید کردیم که به تدریج در زمین جذب می شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با بیان اینکه دومین حوزه تحقیقاتی که روی آن تمرکز کرده ایم، بهینه سازی تولید است، اذعان کرد: ما در حال حاضر برای تولیدِ ۳٫۲ میلیون اوره در سال، ۲٫۱ میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کنیم، با انجام تحقیقات متوجه شدیم راندمان فعلی کارخانه ما ۹۲٫۴ % است و می‌توانیم این راندمان را بدون تغییر یا مصرف گاز به  97 درصد افزایش دهیم، با این اتفاق در یک سال ۱۵۰ هزار تن اوره به میزان تولید ما افزوده می شود و می توانیم حمایت بهتری از صنعت کشاورزی و امنیت غذایی مردم دنیا داشته باشیم.

تغییر روش مدیریت نگهداری سومین حوزه تحقیقی است که میری لواسانی به آن اشاره کرد.

سیدمحمدرضا میری لواسانی گفت: تغییر روش مدیریت نگهداری در بیست سال گذشته به صورت نظارت بر وضعیت بوده است، در واقع ما در حال کار بر روی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات جدیدی هستیم که به آن بازرسی فضایی می گویند. با این روش می‌توانیم بدون تغییر یا مصرف گاز، تولید را تا ۳ درصد دیگر یعنی چیزی حدود  250 هزار تن افزایش دهیم.

وی افزود: همه این فعالیت ها به این معنی است که تحقیق برای ما بسیار حائز اهمیت است. به عنوان یک مدرس دانشگاه با ۱۵ سال تجربه تدریس و مدیریت در حوزه صنعت، معتقدم نیروی انسانی ستون فقرات یک شرکت است اما یک ستون فقرات و یک فناوری جدید، بدون سیستم تحقیق و توسعه مناسب بی معنی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در پایان گفت: درهای پتروشیمی پردیس به روی محققان باز است و از هر کدام از شما عزیزان که می‌تواند با ایده جدیدی به تیم تحقیق و توسعه ما کمک کند استقبال می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: