بانک کشاورزی

اوراق «گام» بانک کشاورزی، گامی به سوی مدیریت نقدینگی زنجیره تولید

کدخبر : 66218

بانک کشاورزی در اجرای برنامه بانک مرکزی به منظور مدیریت نقدینگی در اقتصاد کشور و تأمین غیرتورمی سرمایه در گردش زنجیره تولید به ویژه برای واحدهای کوچک ومتوسط، گواهی اعتبار مولد « گام» را به عنوان یک ابزار بازار محور با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه، طی فرآیندی کاملا مکانیزه، ارائه می کند.

 

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، استفاده از «گام» تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌کند که بر اساس آن، تولیدکنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه و واسط، از بانک عامل درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد «گام» در سررسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند.

این گزارش می افزاید: دارنده «گام» می‌تواند آن را تا زمان سررسید نزد خود نگه دارد یا به فروشنده مواد اولیه خود تحویل دهد. همچنین 25 درصد اوراق گام برای متقاضیان دوم به بعد، قابل تنزیل و معامله در بازار سرمایه است  و امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت  مالیات، بیمه تامین اجتماعی و دیون دولتی برای متقاضیان سوم به بعد نیز وجود دارد.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی اولین بانک در سیستم بانکی کشور است که فرایند صدور اوراق گام را به صورت کاملا مکانیزه پیاده سازی کرده و آماده ارائه این خدمت به بنگاه های تولیدی است.

بر اساس این گزارش، کمک به رونق تولید، رفع موانع پولی، هدایت منابع مالی به فعالیت‌های مولد اقتصادی و تأمین سرمایه درگردش سالم و پایدار برای واحدهای تولیدی، از اهداف بانک کشاورزی برای ارائه خدمت گواهی اعتبار مولد «گام» است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: