عملکرد مثبت پرتو تابان معادن و فلزات زیر تابلوی بورس

رشد مستمر و فراتر از شاخص‌های بورس

کدخبر : 66267

شرکت سرمایه گذاری پرتو تابان معادن و فلزات (سهامی‌خاص) از جمله شرکت‌های فرعی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است که به عنوان یک نهاد مالی، در حوزه سرمایه‌گذاری فعالیت دارد.

شرکت سرمایه گذاری پرتو تابان معادن و فلزات (سهامی‌خاص) از جمله شرکت‌های فرعی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است که به عنوان یک نهاد مالی، در حوزه سرمایه‌گذاری فعالیت دارد.

با توجه به این که ۱۰۰ درصد سهام این شرکت در اختیار گروه توسعه معادن و فلزات است، عمده سرمایه گذاری‌ها در صنایع سنگ آهن، فولاد و شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صورت گرفته است.

کل سرمایه گذاری‌های شرکت پرتو تابان معادن و فلزات در شرکت‌های بورسی انجام شده و این شرکت فعالیت مستمری در تابلوی معاملات بازار سرمایه دارد و تمام تمرکز خود را بر خرید و فروش سهام گذاشته است.

سرمایه شرکت ۳۰ هزار میلیارد ریال و پرتفوی سهام شرکت بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال می باشد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده و در دسترس، ۶۵ درصد از کل سرمایه گذاری‌ها بر اساس ارزش بازار در صنعت استخراج کانه‌های فلزی انجام گرفته؛ جایی که «ومعادن» حضور پررنگی دارد و به نوعی در مسیر اهداف و چشم انداز هلدینگ مادر خود گام بر می‌دارد.

بیشترین میزان سرمایه گذاری‌های شرکت پرتو تابان بر اساس ارزش بازار مربوط به سهام «ومعادن» است و اغلب منابع به سمت سهام شرکت مادر هدایت شده است. در رده‌های بعدی، سهام «کنور» و «تجلی» حضور دارند و سهم بیشتری در سبد سهام شرکت دارند.

این شرکت در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۱۰,۷۶۳ میلیارد ریال سهام خریداری کرد و در مقابل ۷,۹۰۱ میلیارد ریال سهام به فروش رسانده که از این بابت سود ۲,۱۹۳ میلیارد ریالی عاید شرکت شده است.

شرکت سرمایه گذاری پرتو تابان معادن و فلزات در سال مالی منتهی اسفند ۱۴۰۱ بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال سود خالص از عملیات و معاملات خود بدست آورد که نسبت به سال مالی ۱۴۰۰ رشد قابل ملاحظه ۱۲۵ درصدی را حکایت می‌کند.

با توجه به شناسایی سود فروش سرمایه گذاری‌ها که بخش مهمی‌از سودآوری شرکت را تشکیل می‌دهد و با در نظر گرفتن رشد درآمدها و سود سهام محقق شده، پیش بینی می‌شود شرکت پرتو تابان معادن و فلزات در پایان سال ۱۴۰۲ نیز همانند سال گذشته رشد سودآوری قابل توجهی را به ثمر بنشاند و بار دیگر عملکردی مطلوب و رو به رشد از یکی دیگر از زیرمجموعه‌های «ومعادن» شاهد باشیم.

این روندهای روی به جلو در شرکت‌های تابعه هلدینگ توسعه معادن و فلزات نشان می‌دهد که مدیریت شرکت‌ها در مسیر صحیح قرار دارد و عملکردها در مجموع رشد هلدینگ مادر را منتج خواهد شد.

میزان سود خالص شرکت سرمایه گذاری پرتو تابان معادن و فلزات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدوداً ۶۰ درصد رشد خواهد داشت که با توجه به وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ و کاهش شاخص های مختلف در بازه یکساله، عملکرد مطلوبی ارزیابی می گردد. این شرکت همچنین برای سال ۱۴۰۳ سود ۷۰۰ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که نسبت به سال جاری مجدداً با رشد مطلوب مواجه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: