فجر انرژی خلیج‌فارس

فجر انرژی خلیج‌فارس ششمین گزارش پایداری شرکتی را منتشر کرد

کدخبر : 66396

گزارش پایداری شرکتی دوسالانه فجر انرژی خلیج‌فارس برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر شد.

این شرکت از سال ۱۳۹۳ تا کنون به‌صورت پیوسته و به‌عنوان یک شرکت پیشرو و ترویج‌کننده گزارش‌دهی مسئولانه، نزدیک به یک دهه تلاش در شفاف‌سازی فعالیت‌ها دارد؛ باهدف تنوع‌بخشی به گزارش و نگرش از زوایای مختلف، گزارش پایداری ١۴٠٠-۱۴۰۱ خود را به‌عنوان ششمین گزارش سالیانه/ دوسالانه از منظر علمی و فنی دیگری تدوین و منتشر کرد.

شرکت فجر انرژی طی دوره‌های مختلف گزارش‌دهی پایداری همواره سعی کرده به میزان بیشتری از شاخص‌های پایداری و اثرات خود را ارائه کند. گزارش اخیر، فصل‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد و به‌عنوان اولین گزارش فجر انرژی خلیج‌فارس است که از چند استاندارد گزارش‌دهی استفاده می‌کند.

به دنبال اعلام دستگاه‌های حاکمیتی نظیر حوزه مشاور اجتماعی وزارت نفت و سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت فجر انرژی از ابتدای سال ۱۴۰۲ اقدام به تهیه و تکمیل روند گزارش پایداری شرکتی مبتنی بر روش علمی کرد که این امر با حدود ۵۰۰ نفرساعت به انجام رسید.

با توجه به تغییرات گسترده و شتابان دنیای امروز شاخص‌های گزارش‌دهی هم تغییرات و اثرات مختلف را باید در خود جای دهد، در این گزارش سعی شده به طور دقیق این تغییرات و اثرات مثبت و منفی آنها بر سازمان مورد بررسی قرار گیرد.

از نقاط بهبودیافته گزارش نسبت به گزارش‌های سال گذشته، درج مأموریت‌های اجتماعی و عمومی فجر منطبق با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و نیز ارجاعات گزارش به شاخص‌های عمومی، اجتماعی، اقتصادی چارچوب GRI 100 -400 بوده است. همچنان که در گزارش پنجم مسئولیت اجتماعی (دوسالانه ۱۳۹۸-۱۳۹۹) تلاش بر بهره‌گیری از چارچوب GRI-STANDARD توسط کارشناسان داخلی شرکت بوده است.

گفتنی است شرکت فجر انرژی تا کنون موفق به اخذ دو تندیس طلایی در حوزه گزارش پایداری شرکتی در همایش‌های مسئولیت اجتماعی حوزه صنعت نفت شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: