حسینی اعلام کرد:

«هدیه سبزآبی» فولاد کاوه به زیست بوم منطقه صنعتی غرب بندرعباس

«هدیه سبزآبی» فولاد کاوه به زیست بوم منطقه صنعتی غرب بندرعباس
کدخبر : 66721

​مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش اعلام کرد: SKS با ایجاد یک جنگل دریایی شامل ۱۰۰هزار اصله نهال حرا در منطقه صنعتی غرب بندرعباس، خیز بلندی را برای کربن زدایی از اقلیم ساحلی و انقلاب زیست محیطی مبتنی بر «فولاد سبز» برداشته است.

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش  اعلام کرد: SKS با ایجاد یک جنگل دریایی شامل ۱۰۰هزار اصله نهال حرا در منطقه صنعتی غرب بندرعباس، خیز بلندی را برای کربن زدایی از اقلیم ساحلی و انقلاب زیست محیطی مبتنی بر «فولاد سبز» برداشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، «سید عباس حسینی» در آیین کاشت ۱۰۰هزار اصله نهال حرا در پهنه ساحلی بندر بوستانو و روستای گچین پایین در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس که مدیران کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست هرمزگان به همراه جانشین  فرمانده سپاه استان حضور داشتند، اظهار کرد: فولاد کاوه علاوه بر نقش آفرینی در عرصه توسعه صادرات غیرنفتی، ارزآوری برای اقتصاد ملی و اشتغال پایدار برای جوانان تحصیلکرده و متخصص ایرانی، در حوزه محیط زیست نیز جایگاهی پیشتاز در صنعت سبز دارد. 

وی افزود:  یکی از اقدامات مهم این شرکت طی ۱۶ ماه اخیر در مقام یک شهروند مسوول، داشتن توجهات ویژه نسبت به شاخص های تولید فولاد سبز است. 

حسینی خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر، تمهیدات و زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای رقم خوردن یک انقلاب زیست محیطی در این کارخانه فراهم شده است. 

وی تصریح کرد: مجتمع SKS به عنوان نخستین کارخانه مستقر در منطقه صنعتی غرب بندرعباس محسوب می شود که «خانه محیط زیست» را در مجموعه خود راه اندازی کرده است. 

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بزرگترین برنامه اقدام محیط زیستی حوزه مسوولیت اجتماعی این شرکت اشاره کرد و گفت: طی چهار فصل سال جاری که به نام «مهارم تورم و رشد تولید» نامگذاری شده، تلاش کردیم با عبور از بحران برق و گاز و انرژی و تحریم ها، با ثبت رکوردشکنی متعدد در تولید آهن اسفنجی و شمش بیلت، با پویش ملی یک میلیارد درخت و همچنین طرح سه میلیون درختکاری جامعه کار و تولید با شعار «هم عهدی سبز با سیدالشهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی» نیز مشارکت داوطلبانه ای داشته باشیم. 

وی با اعلام خبر الحاق ۱۰۰هکتار جنگل اکوسیستم ساز جدید «حرا» به ذخیره گاه دریایی هرمزگان، گفت: در هفته منابع طبیعی و درختکاری، 100هزار نهال درخت دریازیست حرا را در دو پهنه ساحلی 50 هکتاری از سواحل بندر بوستانو و روستای گچین پایین، دریاکرانه سبزآبی برای بهره مندی مستقیم هزاران نفر از اعضای جامعه محلی و حتی گردشگران ایجاد کردیم.

حسینی پیش گرفتن رویکرد حل مسأله مبتنی تعامل سازنده و همدلانه فولاد کاوه جنوب کیش با دو سازمان منابع طبیعی و محیط زیست در استان هرمزگان را از جمله اقدامات ابتکاری این شرکت برای توسعه مشارکت داوطلبانه، تحول گرایی در ارتباط با جامعه ذینفعان و کنش‌گری فعالانه در مسیر تحقق انقلاب زیست محیطی SKS برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین اکسیژن تمام بیمارستان های استان به عنوان یک عنصر حیاتی در مراکز مراقبت های ویژه از بیماران، با کاشت درختان شگفت انگیز حرا در حوزه برنامه جهانی کربن زدایی، مبارزه با بحران تغییر اقلیم و تامین اکسیژن زیست بوم روستاهای همجوار با منطقه صنعتی غرب بندرعباس نیز گام برداشته ایم تا هم بخشی از آلام انسانی را در این منطقه کاهش داده و از سوی دیگر، معیشت جوامع محلی ساحل نشین را با مدل های نوین «نوآوری اجتماعی» و «اقتصاد کم کربن» توسعه دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید