پتروشیمی اروند

افزایش تولید ۴ محصول استراتژیک پتروشیمی اروند

کدخبر : 66900

پتروشیمی اروند در سال ۱۴۰۲، در ۴ محصول پر کاربرد و استراتژیک نمک شسته شده، EPVC و SPVC و VCM به ترتیب به رشد تولید ۷.۳۱، ۸.۱۹، ۲۰.۴۵ و ۶.۹۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دست یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، این در حالی است که در دو محصول نمک شسته شده و EPVC بهترین رکورد تولید از بدو راه اندازی محقق شده و حال ادامه این روند سبب شده  تکمیل زنجیره ارزش محصول ارزشمند PVC در این شرکت در بهترین وضعیت خود قرار گیرد.

در واقع این افزایش تولید علاوه بر پایداری سود ابرتولیدکننده کلر خاورمیانه، سبب تامین خوراک پایدار برای دیگر صنایع مادر و افزایش تولید و سودآوری پتروشیمی‌های وابسته به محصولات شرکت پتروشیمی اروند نیز شد، همچنین تولید محصول EPVC به حدی رسیده است که تمام نیاز بازار داخل را مرتفع نموده و حال اروندی‌ها به فکر صادرات این محصول ارزشمند هستند.

افزایش تولید نمک به میزان بی‌سابقه یک‌میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۷۲ تن در سال جاری منجر به استمرار تولید واحد استراتژیک و قلب تپنده پتروشیمی اروند یعنی واحد CA (کلرآلکالی) شده و به همین علت، افزایش و استمرار تولید محصول PVC نیز میسر شده است تا زنجیره بی‌نقص بزرگترین تولید کننده کلر در خاورمیانه کار خود را به خوبی در سال مهار تورم و رشد تولید به انجام برساند و شاهد افزایش تولید و به تبع آن ثبات قیمت عرضه محصول PVC و حتی کاستیک باشیم که در بیش از ۱۸ شرکت پایین دست وابسته به پتروشیمی اروند کاربرد دارند.

این امر سبب کنترل قیمت محصولات عرضه شده در بازار وعدم افزایش قیمت کالاهای مصرفی تولید شده از این محصول برای مردم عزیز کشورمان شده است.

پتروشیمی اروند در سال ۱۴۰۲ با شرکت در رویداد‌های حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان و انعقاد تعداد قابل توجهی قرارداد و تفاهم نامه با شرکت‌های داخلی و دانش بنیان و همچنین تولید چندین کاتالیست باارزش در حوزه داخلی‌سازی تولید محصول وی سی، زمینه احداث واحد تمام ایرانی پی وی سی ۲ ((PVC2) ) را میسر ساخته تا تمام ارکان تصمیم ساز این شرکت با افتخار بگویند که ما توانایی ایرانی‌سازی هر قطعه یا محصولی که عزمش را داشته باشیم به همت متخصصان زبده و داخلی خود داریم.

شرکت پتروشیمی اروند، در رده‌بندی بیشترین بازده فروش در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران توانست رتبه ۵ را کسب کند و در حوزه منابع انسانی نیز این شرکت با حضور در مدل تعالی ۳۴۰۰۰ و کسب تندیس C۲، ارتقای رتبه و عملکرد مثبت خود را نشان دادو این شرکت در نظر دارد در حوزه آموزش مدیران، در سال آینده رویکردهای جدیدی داشته تا توانمندسازی حداکثری کارکنان و مدیران در سطوح مختلف دانشی و حرفه‌ای صورت پذیرد.

در کنار تمام این دستاوردهای فنی و تولیدی، پتروشیمی اروند در سال ۱۴۰۲ از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نیز غافل نشده و با کاشت بیش از ۳۷ هزار اصله نهال حرا در خور مجیدیه بندرماهشهر و چندین پروژه زیست محیطی دیگر و همچنین احداث مدرسه استثنایی و اقدامات شاخص و پروژه‌هایی همچون دهکده استقامت در جهت اشتغالزایی بارها مورد تقدیر مسئولان شهرستانی، استانی و حتی کشوری قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید