منطقه آزاد قشم

ثبت افزون بر ۸۳۶ هزار بازدید از اماکن گردشگری جزیره جهانی قشم

کدخبر : 66907

رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از 25 اسفند گذشته تا 13 فروردین امسال 836 هزار و 455 مورد بازدید از اماکن گردشگری این جزیره زیبا به ثبت رسیده است.

ابراهیم رستم گورانی در این زمینه اظهار داشت: در بازه زمانی اعلام شده گردشگران جزیره جهانی قشم از اسکله‌های گردشگری حوزه هنگام و حرا، سایت‌های گردشگری، ژئو سایت‌های ژئوپارک جهانی قشم، اماکن میراثی و مراکز تفریحی دریایی، هوایی، ساحلی، کشتی تفریحی و سایر مراکز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: سایت ‌های گردشگری شامل (جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین‌ها، زیستگاه لاک‌پشت‌ها، جزایر ناز، و دو جزیره هرمز و لارک) با 366 هزار و 13 مورد بیشترین سهم بازدیدهای نوروزی را به خود اختصاص دادند.

به گفته رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، 242 هزار و 863 بازدید هم از اسکله‌های گردشگری قشم شامل (سهیلی، طبل، کندآلو، گورزین، لافت، شیب‌دراز، گوران، ابر کاوان در فاز بندر بهمن 2 و دهخدا) انجام شد.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی همچنین 144 هزار و 737 مورد بازدید توسط گردشگران از ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی شامل (دره ستاره‌ها، غارنمکدان، تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک و موزه گوران) بعمل آمده است.

رستم گورانی بیان داشت: مراکز تفریحات هوایی، دریایی، ساحلی، کشتی تفریحی و سایر مراکز هم با 46 هزار و 412 مورد و در نهایت اماکن میراثی جزیره جهانی قشم شامل ( بنای تاریخی شهر قشم، خانه صنایع دستی لافت، قلعه نادری، قبرستان و پاسگاه انگلیسی‌ها، چاه‌های طِلا، موزه‌های شخصی و غار خوربس هم 36 هزار و 430 بازدید کننده داشته‌اند.

جزیره جهانی قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است و به دلیل پتانسیل‌های مهم گردشگری، به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جنوب کشور تبدیل شده که سالانه بیش از چند میلیون گردشگر با سفر به این منطقه آزاد از موقعیت‌های گردشگری آن بازدید می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: