منطقه آزاد قشم

ظرفیت تولید آب در منطقه آزاد قشم به 28 هزار مترمکعب در روز رسید

کدخبر : 67026

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم گفت: با افزایش ۱۱ هزار مترمکعبی ظرفیت تولید آب در سال های گذشته، هم اکنون حجم آب تولیدی در منطقه آزاد قشم به ۲۸ هزار مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم گفت: با افزایش ۱۱ هزار مترمکعبی ظرفیت تولید آب در سال های گذشته، هم اکنون حجم آب تولیدی در منطقه آزاد قشم به ۲۸ هزار مترمکعب رسیده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شهرام داوری در نشست با اهالی رسانه و فرهنگ جزیره قشم، اظهار کرد: هزینه تولید آب شرب از آبشیرین کن گران است و با توجه به قیمت تمام شده، سازمان منطقه آزاد قشم سالانه برای تامین آب شرب در جزیره معادل ۲۲۴ میلیارد تومان یارانه پرداخت می کند.

وی ادامه داد: کمک های خوبی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به مجموعه شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و پروژه های در حال اجرای آن صورت گرفته و خوشبختانه حدود 90 درصد طرح های پیش بینی شده در سال 1402 با موفقیت عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم اضافه کرد: سال گذشته به واسطه محدودیت در تامین آب خام مورد نیاز آبشیرین کن های شهر قشم، سایت جدید ساحلی (تورگان) در زمانی کمتر از سه ماه راه اندازی و از روزهای نخست فروردین امسال، وارد شبکه شد.

به گفته داوری؛ شبکه توزیع آب در شهر قشم بویژه در بافت قدیم دارای مشکلاتی است و با توجه به عمر بالا و فرسودگی آنها، باید برای تعویض تاسیسات انتقال آب اقدام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی شهر قشم و محدودیت منابع برای تعویض و تقویت تاسیسات آبرسانی در شهر قشم در حال حاضر در هر نقطه ای که نیاز به تعویض باشد از سازه های غیرفلزی (عمدتا UPVC) استفاده می شود که عمر مفید آنها حدود 50 سال است.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم با بیان اینکه در فصل تابستان به علت نبود گردشگران، مصرف آب در جزیره قشم کاهش پیدا می کند، افزود: حضور گردشگران در فصول گردشگری و عدم ساماندهی برای اقامت آنها در محل های مشخص موجب ایجاد برخی مشکلات در آبرسانی می شود.

داوری ادامه داد: در حال حاضر اجرای 80 درصد شبکه فاضلاب و 50 درصد تاسیسات شبکه آبرسانی شهرک گلستان شهر قشم اجرایی شده و این پروژه تا پایان پاییز ۱۴۰۳ شامل آب، فاضلاب و آسفالت به پایان می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته با هدف معرفی دستاوردها و فرهنگسازی در نحوه مصرف بهینه آب در جزیره قشم، نماد «هویار» به عنوان طرح ابتکاری برای شبکه سازی کودکان و مصرف هوشمندانه آب به ثبت رسیده و امیدواریم با برگزاری برنامه ها و رویدادهای متنوعی به آموزش و فرهنگسازی در این زمینه بپردازیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید