منطقه آزاد قشم

جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی پایان یافت

کدخبر : 67091

دبیر ششمین جشنواره روستا و عشایری آسمان هشتم جشنواره بین‌المللی امام رضا ( ع)، از پایان یافتن نخستین مسابقه عکس روستایی و عشایری توسط تیم داوران این جشنواره خبر داد.

دبیر ششمین جشنواره روستا و عشایری آسمان هشتم جشنواره بین‌المللی امام رضا ( ع)، از پایان یافتن نخستین مسابقه عکس روستایی و عشایری توسط تیم داوران این جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از سایت این جشنواره، قدیر وقاری شورچه با اعلام این مطلب، اظهار داشت: نخستین مسابقه عکس روستایی و عشایری با استقبال عکاسان مطرح و دیگر عکاسان جوان روبرو و در مجموع یک هزار و 483 قطعه عکس متعلق به 163 عکاس از سراسر ایران به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

 وی با اعلام اینکه داوری این دوره بر عهده‌ی محمدرضا پهلوان، حامد نیرومند قوچانی و اصغر بشارتی از قشم بود، افزود: مسولیت فنی دبیرخانه را هم مهدی وقاری بر عهده داشت که روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ با 14 ساعت تلاش داوران، عکاسان برتر با حضور سید جواد رفایی و سعید زمانی به نمایندگی از جشنواره بین المللی امام رضا (ع) شناخته شدند.

به گفته وقاری شورجه، رقابت عکاسان در سه بخش متشکل از عکاسان آزاد، عکاسان روستایی و عکس‌های آرشیوی با موضوع فرهنگ رضوی در زندگی مردم برگزار شد و نهایتا 64 اثر در بخش آزاد، 29 اثر در بخش روستایی  و 5 اثر در بخش آرشیوی به بخش نمایشگاه و داوری نهایی راه پیدا کردند.

 او یادآور شد: داوران جشنواره در بخش آزاد، سه اثر برتر متعلق به سه عکاس را حائز رتبه اول تا سوم و‌ پنج اثر را شایسته تقدیر دانستند و در بخش عکاسان روستایی هم به نظر آنان سه عکاس مقام اول تا سوم و دو نفر هم شایسته تقدیر شناخته شدند و در بخش آرشیوی نیز یک اثر برتر و یک اثر هم شایسته تقدیر معرفی شد.

شایان ذکر است؛ اصغر بشارتی هنرمند جزیره قشم با شرکت در جشنواره‌های عکس و فیلم کوتاه معتبر بین‌المللی در یک دهه گذشته با درخشش خود در 25 جشنواره‌ مختلف دنیا از جمله، ایتالیا، انگلستان، آمریکا، قرقیزستان، امارات، ارمنستان، عمان، قطر، روسیه، هند، بنگلادش، چین، ژاپن و چند کشور دیگر، نام و مزلت جزیره جهانی قشم را پُر آوازه‌تر کند.

وی برای نخستین بار با هدف داوری به یک جشنواره ملی دعوت شد و به همراه دو تن دیگر از داوران خوش نام کشورمان توانست برترین‌های مسابقه عکس روستایی و عشایری از سری برنامه‌های ششمین جشنواره روستا و عشایری آسمان هشتم جشنواره بین‌المللی امام رضا ( ع) را شناسایی و معرفی نمایند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نوبه خود برای این هنرمند مطرح کشورمان و همکار رسانه‌ای جزیره جهانی قشم آرزوی توفیق روزافزون دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید