منطقه آزاد قشم

پاکسازی سواحل قشم به همت سازمان آزاد مردم نهاد ۱۸ بهشت

کدخبر : 67160

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اعضای سازمان آزاد مردم نهاد 18 بهشت در پانصدمین فعالیت زیست محیطی خود، 10 نقطه از سواحل قشم را پاکسازی کردند.

سید محمدهاشم داخته با اشاره به فعالیت‌های زیست محیطی این گروه در کل کشور گفت: این تشکل با حضور فعالان حوزه کوهنوردی و محیط زیستی از سراسر کشور به ریاست دکتر سید احمد طباطبایی، دبیر کمیسیون کوچینگ انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی کشور، چندین سال است که به صورت خودجوش، برنامه‌های حفاظتی در کل کشور برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: این گروه به مدت 4 روز، سواحل مختلفی از جزیره قشم شامل ژئوسایت‌ها و اسکله‌های گردشگری، نقاطی از ساحل شمالی و جنوبی و شهر قشم را پاکسازی کردند.

به گفته داخته، فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماندها، آشنا کردن مردم با مزایای طبیعت‌گردی و پتانسیل‌های این حوزه در کشور، از اهداف کارکردی دیگر این سازمان است.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم کشور که با برخورداری از تاریخ و فرهنگی به قدمت هزاران سال، به پاکی و پاکیزگی در جهان شهره هستند، در حوزه پاکسازی و مدیریت پسماند، به‌ویژه در هنگام سفر و در دامان طبیعت، با ملاحظه بیشتری رفتار کنند تا چهره و منظر سواحل و جنگل‌ها همانند منازل مان، پاک و عاری از زباله باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید