شرکت صنعت فولاد شادگان

اهمیت تولید و حرکت به سمت فولاد سبز

کدخبر : 67623

طی نشستی با حضور مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز «sigmas»، بر اهمیت تولید و حرکت در راستای فولاد سبز در کشور تاکید شد.

طی نشستی با حضور مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز «sigmas»، بر اهمیت تولید و حرکت در راستای فولاد سبز در کشور تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز، در نخستین هفته از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، جلسه‌ای موثر با حضور حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در دفتر موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز «sigmas»، برگزار و مباحث مفیدی در این نشست مطرح شد.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان همواره از افراد تاثیرگذار و پیشرو در به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین و تحقیق و توسعه برای ارتقای واحدهای فولادی به خصوص کوره‌های (DRI) میدرکس بوده است.

در این جلسه تاکید شد که اگرچه ایران به لحاظ تولید فولاد در بین ۱۰ کشور برتر فولادی جهان قرار دارد و با توجه به تولید فولاد با روش کم‌کربن DRI (با پایه گاز) نخستین در جهان است اما بهبود فرایند در زمینه‌های ارتقای بهره‌وری و به‌کارگیری روش‌های کم‌کربن همواره باید به طور جدی در پیشانی طرح‌های توسعه‌ای فولاد کشور قرار بگیرد.

در این جلسه که با حضور محمدرضا کرمی شاهرخی، مدیرعامل و محمد داودی، مدیر اجرایی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز برگزار شد، کهزاد از عزم جدی شرکت صنعت فولاد شادگان برای تزریق ۱۰ درصد هیدروژن آبی «Blue Hydrogen» به گاز احیا خبر داد و گفت که این میزان به تدریج افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد فولاد شادگان در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه در شرکت صنعت فولاد شادگان نحوه خوراک‌دهی از کوره احیا به (EAF) به صورت «Hot Charge» نیست، در حال بررسی استفاده از حرارت گازهای خروجی برای پیش گرم کردن آهن اسفنجی ورودی به کوره (EAF) به وسیله گاز نیتروژن هستیم که این موضوع به کاهش مصرف انرژی در کوره (EAF)، افزایش سرعت ذوب و سبزتر شدن تولید کمک شایانی می‌کند.

کهزاد همچنین خاطرنشان کرد: شرکت صنعت فولاد شادگان اقدامات اولیه در زمینه به‌کارگیری هوش مصنوعی و «Machine Learning» برای کاهش ضایعات، تقلیل گازهای احیایی و بالا بردن بهره‌وری را انجام داده و این موضوع  نویدبخش اتفاقات بزرگی است.

در ادامه این نشست پروپزال پروفسور سبوحی، استاد دانشگاه صنعتی شریف برای استفاده از گازهای کوره‌های میدرکس برای تولید آب و انرژی و اجرای پایلوت آن مطرح شد که به طور خاص مورد استقبال ایشان قرار گرفت و قرار شد به زودی جلسه تکمیلی در محل کارخانه فولاد شادگان تشکیل شود.

به علاوه در این نشست ضمن مطرح شدن مسئله افزایش راندمان کوره (EAF) با «Digitize» کردن عملیات کوره، قرار بر آن شد که پیشنهاد انجام این موضوع توسط موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) ارائه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: