رپرتاژ اگهی

بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت اتریوم

بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت اتریوم
کدخبر : 45941

اتریوم یکی از ارزهای رایج در بازار ارزهای دیجیتال است. بسیاری از معامله‌گران به دنبال تحلیل قیمت اتریوم هستند؛ چراکه با استفاده از پیش‌بینی و تحلیل کوتاه مدت این ارز دیجیتال می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند.

 اتریوم در حال حاضر ارزش زیادی دارد. در سال ۲۰۱۷ قیمت اتریوم به دلار در حدود ۱۲۶ دلار بوده است؛ بنابراین اتریوم یکی از باارزش‌ترین رمز  ارزهای پایه در بازار محسوب می‌شود.

 

 قیمت اتریوم به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به بررسی این عوامل می‌پردازیم. ازآنجایی‌که هر چه کاربرد و پذیرش یک ارز بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود؛ بنابراین آگاهی از عوامل تأثیرگذار روی قیمت این ارز اهمیت زیادی دارد. از این ارز دیجیتال می‌توان برای هوشمندسازی فرآیندها استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با عوامل مؤثر بر قیمت ارز اتریوم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی تاریخچه قیمت اتریوم

پیش از هر چیز لازم است به بررسی تاریخچه قیمت اتریوم بپردازیم. تاریخچه قیمت اتر از اواخر سال ۲۰۱۵ آغاز می‌شود. اتریوم در بازار ارز با قیمتی کمتر از 1 دلار خرید و فروش و معامله می‌شد. بعد از آن تا سال ۲۰۱۷ قیمت این ارز دیجیتال اندک‌اندک بالا رفت و یک سال بعد این ارز با صعود بسیار زیادی به بیش از 12 دلار رسید. اما تا پایان سال ۲۰۱۸ نتوانست این رقم را حفظ کند و قیمت آن با کاهش روبرو شد.

 بعد از آن تا یک سال این ارز با نوسانات بسیار کمی همراه بود. خریداران و معامله گران این ارز را در محدوده ۱۰۰ دلار می‌خریدند. بررسی نمودار تکنیکال اتریوم در سال ۲۰۲۰ نشان‌دهنده این است که قیمت اتر توانست با نرخ ۲۵۰ دلار و در حجم بالایی خرید و فروش شود. بعد از آن مجدداً سقوط کرد و قیمت آن کاهش یافت. سپس در اواخر سال ۲۰۲۰ قیمت این ارز به بیش از 600 دلار رسید.

 با ورود به سال ۲۰۲۱ قیمت ارز اتریوم توانست رکوردهای جدیدی را ثبت کند. در حال حاضر قیمت لحظه ای اتریوم از طریق صرافی های آنلاین قابل استخراج است. لازم به ذکر است که تبدیل تومان به اتریوم می‌تواند یک سرمایه گذاری سودآور محسوب شود؛ چراکه قیمت اتریوم به تومان از ارزش بالایی برخوردار است.

e7a342cd-ddac-4d07-afef-071b4a59f6b3

عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال اتریوم

بررسی عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال اتریوم اهمیت زیادی دارد؛ چراکه این عوامل از جمله اطلاعاتی هستند که برای تحلیل قیمت این ارزها ضروری خواهند بود. برای اینکه بتوانید یک روند مشخص از رمز ارز را پیش‌بینی کنید لازم است اطلاعات کاملی را از آن ارز در اختیار داشته باشید بنابراین شناخت عوامل مؤثر بر قیمت هر ارز اهمیت زیادی دارد و می‌تواند نقش پررنگی در تحلیل درست و انجام یک معامله پرسود داشته باشد.

 

تغییرات قیمت بیت کوین

از جمله مهم‌ترین عواملی که در قیمت اتریوم تأثیرگذار است، نوسانات قیمت بیت کوین است. همان‌طور که می‌دانید بیت کوین به‌عنوان یک رهبر عمل می‌کند و می‌تواند تأثیرات زیادی روی قیمت سایر ارزها داشته باشد. از جمله ارزهای دیجیتالی که تبعیت زیادی از قیمت بیت کوین دارد اتریوم است. قیمت بیتکوین و اتریوم همبستگی زیادی با یکدیگر دارند.

 بیت کوین به‌عنوان لیدر می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت اتر شود؛ بنابراین لازم است افراد برای آموزش و یادگیری بازار ارز دیجیتال حتماً قیمت بیت کوین و نحوه تعیین قیمت این ارز را به‌عنوان یک عامل مهم و مؤثر بر سایر رمز ارزها و بخصوص اتریوم در نظر داشته باشند.

روند عرضه و تقاضا

یکی از اصلی‌ترین عواملی که در تعیین قیمت اتریوم اهمیت دارد، روند عرضه و تقاضا است. طبیعتاً وقتی میزان تقاضا برای خرید چنین ارز دیجیتالی زیاد می‌شود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. شما باید به حجم بازار و میزان تقاضا و عرضه توجه کنید تا بتوانید قیمت این ارز را پیش‌بینی کنید و معامله پرسودی را تجربه کنید.

احساسات مردم

قطعاً یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار روی  قیمت اتریوم، احساسات مردم و سرمایه گذاران است. مردم به‌عنوان رکن اساسی تمامی بازارهای سرمایه محسوب می‌شوند. طبیعتاً تمامی سرمایه گذاران ممکن است تحت تأثیر عوامل احساسی‌، دست به خرید و فروش‌هایی بزنند که طبق اصول نباشد. پس همیشه به این مسئله دقت کنید.

3fbd1fb2-70b1-4262-8e81-07c901c6452c

اتفاقات سیاسی

تمامی بازارهای مالی و سرمایه گذاری در جهان تحت تأثیر این عامل مهم قرار می‌گیرند. امکان ندارد شما در مورد بازارهای سرمایه صحبت کنید و نقش اتفاقات سیاسی را نادیده بگیرید. جنگ‌ها، اختلافات، درگیری‌ها و عوامل مختلف سیاسی به‌شدت روی قیمت لحظه ای اتریوم و کل بازار تأثیر می‌گذارد. پس شما باید اخبار را دنبال کنید تا بتوانید قیمت این ارز دیجیتال را به‌خوبی پیش بینی کنید.

 

پیش بینی قیمت اتریوم

قیمت ارز اتریوم در طی چهار سال آینده احتمالاً مثبت خواهد بود. بررسی نمودار اتریوم نشان می‌دهد که این ارز از اواخر سال ۲۰۱۸ یک‌روند طولانی را طی کرده و تاکنون نیز ادامه داشته است. معاملات گسترده‌ای روی اتریوم با قیمت بالای ۳۰۰ دلار انجام شده است. قیمت این ارز ممکن است به سطح غیر قابل‌تصوری دست یابد. از جمله مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث تغییر فاز در بازار ارز شود، بحث پذیرش توسط سرمایه گذاران به‌عنوان سرمایه گذاری مستقل است. به طور مثال بیت کوین از جمله مواردی است که سرمایه گذاران زیادی به آن علاقه دارند. اما اتریوم نیز یک سرمایه گذاری بسیار مناسب محسوب می‌شود.

 به‌طورکلی پلتفرم اتریوم برای آن دسته از سرمایه گذارانی مناسب است که قصد دارند یک توکن را به‌عنوان پول نگهداری کنند و از سوی دیگر به دلیل افزایش استفاده از این پلتفرم توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث قصد دارند که از ایده‌های جدید نیز استفاده کنند. قیمت اتریوم در طی چهار سال آینده بین 1000 تا 10000 دلار تخمین زده می‌شود. اتریوم در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره مانند پول نقد برای سرمایه گذاران زیادی است؛ بنابراین این ارز دیجیتال ممکن است جایگاه محکمی در سرمایه گذاری‌های بلندمدت پیدا کند.

 با بررسی قیمت آنلاین اتریوم می‌توان به این نکته پی برد که خرید این ارز دیجیتال می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودآور محسوب شود. در حال حاضر احتمال افزایش قابل‌توجه قیمت این ارز در هر زمان محتمل است. بااین‌حال پیش بینی دقیق قیمت اتریوم در سال‌های آینده امری دشوار است. اما می‌توان گفت که قیمت این ارز دیجیتال با روند صعودی همراه خواهد بود.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه