رپرتاژ اگهی /

ثروتم که با عطر خوش گل محمدی ترکیب کردم

ثروتم که با عطر خوش گل محمدی ترکیب کردم
کدخبر : 46028

خیلی ها به اشتباه فکر می کنند که برای داشتن یک کسب و کار پر رونق بایستی یک محصول عجیب و پیچیده را انتخاب کنند اما من با یک محصول ساده و ارگانیک به نام گل محمدی اثبات کردم که می توان به راحتی از این طریق به ثروت بزرگی دست یافت.

گل محمدی خشک در بازار

یکی از خواص گل محمدی خشک در بازار این است که با وجود آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و از این طریق به مبارزه با حساسیت پوستی و چربی اضافی و میکروب‌های پوست می‌شود و پوست را از گرد و غبار و آلودگی پاک می‌کند. از دیگر خواص گل محمدی می‌توان به کاهش چین و چروک پوست اشاره کرد. آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در گل محمدی انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک را برطرف می‌کند. با نوشیدن چای گل محمدی می‌توانید موجب کاهش چین و چروک‌های پوست از طریق کلاژن سازی شوید. همچنین رفع التهاب‌های پوستی نیز از خواص گل محمدی برای پوست محسوب می‌شود.  استفاده از گلاب صابون، لوسیون و کرم‌های مرطوب کننده موجب سلامت پوست می‌شود. همچنین لایه برداری پوست از دیگر خواص گل محمدی است. با مالیدن پودر گلبرگ خشک شده گل محمدی و گلاب روی جوش و آکنه می‌توانید آن‌ها را درمان کرده و از التهاب آن‌ها بکاهید.

 

گل محمدی تازه ۱۴۰۱

قیمت گل محمدی تازه ۱۴۰۱ را می توانید از عرضه کنندگان این محصول مطلع شوید. مناطق مورد کشت گل محمدی اغلب مناطق کوهپایه ‌ای و اقالیم خشک و نیمه خشک با تابستانهای معتدل و خشک و زمستانهای سرد می ‌باشد. در حال حاضر کشت گل محمدی در ۱۴ استان کشور صورت می‌پذیرد که مهمترین آنها استانهای کرمان، فارس(میمند)، اصفهان(کاشان) و آذربایجان شرقی است و در مابقی استان ها کشت بیشتر به صورت پراکنده می باشد. همزمان با بهار و ماه های اردیبهشت و خرداد، گل های محمدی با عطری دل انگیز محیط پیرامون را عطر آگین می کنند. در این زمان کارگاه های سنتی و صنعتی مختلف گلابگیری در اقصی نقاط، با وسایل تقطیر، گل ها را هر روز صبح زود، قبل از باز شدن کامل غنچه، چیده و به همراه بخار آب در دیگ های مخبلف، تقطیر می نماید. اسانس حاصله که در قسمت فوقانی پارچه جمع آوری شده، تجمع می یابد را جدا و پس از آبگیری در درون شیشه های در بسته، دور از نور نگهداری می کنند، اسانس را در ظروفی که اطراف آن توسط نمد پوشیده شده است، عرضه می نمایند، آب باقیمانده حاصل از عمل تقطیر را به عنوان «گلاب » به مصارف مختلف می رساند.

 

گل محمدی فله

قیمت گل محمدی فله نسبت به بسته بندی ان ارزانتر می باشد. گل محمدی درختچه ای دارای شاخه های گل دهنده تیغ دار، استوانه‌ای شکل، بدون شیار و دارای برگهای مرکب شانه‌ای که دارای ۵-۳ برگچه متقابل دندانه دار می باشد. رگبرگ های پشت برگ مشخص و بهم رفته، برگچه چرمی و بیضی شکل، نوک تیز به طول ۵-۳ سانتی متر، و روی برگ ها صاف و سبز و پشت آنها سبز کمرنگ و دمگبرگ هایش خزی و نمدی است و با کرک های غده ای پوشیده شده و تا انتهای جام گل کشیده شده است. گل ها به شکل صورتی خوشرنگ با ۳۲ گلبرگ صورتی مشابه و یکدست که در اوائل صبح شروع به ظاهر شدن می‌نمایند. کاسبرگ ها به تعداد ۵ عدد که حداقل سه تای آنها دارای زوائد بزرگی در لبه‌ها هستند. پرچم‌ها زرد رنگ به تعداد ۱۰۰ عدد در ترکیب گل وجود دارند. میوه آن پس از ریزش گلبرگ ها گوشتی گرد و یا تخم مرغی به طول ۵/۱ سانتی متر که در داخل برجستگی کوزه‌ای شکل زیر گلبرگ ها قرار دارند. زمان باز شدن گل ها در اوائل اردیبهشت تا اوائل تیرماه می باشد. و در هر منطقه مدت زمان باز شدن گلها ۳۰-۲۰ روز طول می‌کشد. دوام گل حداکثر یک روز بوده و بعد از آن رنگ صورتی خوش رنگ گلبرگ ها به سفید می گراید و با اندک نسیمی گلبرگ ها پرپر شده و می‌ریزند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه