رپرتاژ اگهی /

شروع به نوشتن پایان نامه خود کنید

شروع به نوشتن پایان نامه خود کنید
کدخبر : 46246

شروع انجام پایان نامه شاید یکی از دشوارترین مراحل در فرآیند پایان نامه باشد. پیدا کردن یک موضوع جالب کاملاً کار است. یافتن مقالات مفید زمان و تلاش زیادی را می طلبد. و واقعاً از کجا شروع به نوشتن می کنید؟ برای بسیاری از دانش آموزان این کار غیرممکن به نظر می رسد و این تعجب آور نیست.

شروع انجام پایان نامه شاید یکی از دشوارترین مراحل در فرآیند پایان نامه باشد. پیدا کردن یک موضوع جالب کاملاً کار است. یافتن مقالات مفید زمان و تلاش زیادی را می طلبد. و واقعاً از کجا شروع به نوشتن می کنید؟ برای بسیاری از دانش آموزان این کار غیرممکن به نظر می رسد و این تعجب آور نیست.

به نقل از مجموعه آماژ  خانم مرادی پایان نامه شما بزرگترین پروژه مطالعه است و ارزش اعتبارات زیادی دارد. علاوه بر این، به ساعت های زیادی کار نیاز دارد. بنابراین مهم است که این پروژه بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم کنید و مطمئن شوید که ایده ای از آنچه باید برای هر قسمت انجام دهید دارید.

در این مقاله، طرح گام به گام مورد نیاز برای شروع موفقیت آمیز پایان نامه را مورد بحث قرار می دهیم. ما به شما نشان خواهیم داد که با چه چیزی بهتر است شروع کنید. در پایان همچنین اقدامات کوتاهی را که می‌توانید در ابتدا انجام دهید و بعداً برای شما مفید خواهد بود، مورد بحث قرار می‌دهیم. از ابتدا مراحل را طی می کنیم. با این حال، اگر از قبل موضوعی دارید، می‌توانید از مراحل اولیه صرفنظر کنید.

مرحله 1: یک شرکت یا دانشگاه خود را انتخاب کنید

هنگامی که شروع به نوشتن پایان نامه خود می کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا پایان نامه را برای یک شرکت می نویسید یا برای موسسه آموزشی خود. گاهی اوقات در این مورد آزادی انتخاب ندارید. سپس دانشگاه تعیین می کند که شما باید پایان نامه را در یک شرکت بنویسید یا نه در یک شرکت. اگر آزادی انتخاب دارید، مهم است که در این مورد به دقت فکر کنید.

هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال، می تواند خوب باشد که به شرکتی که به نظر شما جالب است نگاهی بیندازید و در آنجا تجربه کاری کسب کنید. این برای مخاطبین شما خوب است و افزودنی خوبی برای رزومه شماست . نقطه ضعف نوشتن پایان نامه برای یک شرکت این است که شرکت گاهی اوقات می خواهد چیزهای متفاوتی نسبت به استاد راهنمای پایان نامه شما در پایان نامه ببیند . همچنین انتظار می رود که بخشی از زمان در شرکت شرکت کنید. با توجه به اینکه شما اغلب حداقل 40 ساعت در هفته را صرف پایان نامه خود می کنید، می تواند دشوار باشد. در نتیجه، ممکن است وقت کافی برای کار بر روی تحقیق و گزارش خود نداشته باشید.

اول از همه مهم است که الزامات و شرایط برنامه خود را با توجه به انجام پایان نامه ارشد و روند پایان نامه در نظر بگیرید. همچنین بسته به اینکه شرکتی را به عنوان مشتری انتخاب می کنید یا اینکه پایان نامه را مستقل از مشتری می نویسید، ماهیت پایان نامه شما تغییر می کند.

اگر برای مشتری می نویسید، تحقیق را روی موقعیت خاص او متمرکز می کنید. بنابراین تحقیق به طور خودکار مرزبندی می شود. همچنین در انتخاب موضوع و روش خود شرکت به شما کمک خواهد کرد. پس از همه، شما قصد دارید یک وضعیت مشخص در شرکت را بررسی کنید. عیب این کار این است که موقعیت های تجاری خاص همیشه با آنچه از نظر علمی و آکادمیک شناخته شده است مطابقت ندارد. این یک شکاف پر کردن سخت بین چارچوب نظری و بقیه تحقیقات ایجاد می کند. اگر با مشتری کار نمی کنید، خودتان می توانید به تحقیقات خود بیشتر جهت دهید. شما همچنین می توانید کمک بیشتری به حوزه دانشگاهی کنید و کمتر نگران اطمینان از  عینیت در تحقیق باشید.

مرحله 2: به یک موضوع فکر کنید

هنگامی که می دانید در مورد چه چیزی می خواهید پایان نامه بنویسید، البته انتخاب  موضوعی  که دوست دارید بسیار مهم است. همچنین نباید خیلی پهن یا خیلی باریک باشد. علاوه بر این، باید چیزی به ادبیات یا شرکتی که برای آن می نویسید (یا هر دو) اضافه کند. انتخاب موضوع خود را به طور کامل با  استاد راهنمای پایان نامه خود در میان بگذارید .

اطمینان حاصل کنید که برای همه کسانی که درگیر هستند (سرپرست، مشتریان، شرکت کنندگان) مشخص است که دقیقاً چه چیزی را می خواهید تحقیق کنید. سوء تفاهم در ابتدا می تواند در پایان پایان نامه مشکلاتی ایجاد کند. همچنین ممکن است مدتی با یک شرکت بوده باشید و در آنجا به دنبال موضوعی باشید. شاید با همکاری شرکت و سرپرستان شما که می توانند موضوعات احتمالی را پیشنهاد دهند. اگر باید موضوع خود را مطرح کنید، انجام تحقیقات اولیه بسیار مهم است. با یک موضوع گسترده شروع کنید. به آنچه قبلاً در مورد این موضوع نوشته شده است و جایی که هنوز در ادبیات شکاف وجود دارد، خوب نگاه کنید. مهمترین چیز این است که هم با استاد راهنما و هم با استاد کارآموزی ارتباط شفاف داشته باشید. ما همچنین نمی توانیم به اندازه کافی تأکید کنیم که بسیار مهم است که شما خود را داشته باشید موضوع تحقیق به اندازه کافی تعریف شده است.

مرحله 3: ارتباط و سوال تحقیق

مرحله بعدی شروع نگارش پایان نامه این است که مسئله/شکاف موجود در ادبیات را روی کاغذ بیاورید. سوال دقیق تحقیق چه خواهد بود و چرا اینقدر مهم است که بررسی شود؟ به عنوان مثال، وضعیتی را ترسیم کنید که اغلب در شرکتی که پایان نامه خود را می نویسید رخ می دهد و چرا این یک مشکل است. یا در مورد ادبیات فعلی بنویسید و در مورد اینکه یک قطعه از این ادبیات هنوز تحقیق نشده است و اینکه چرا این کار مهم است. سوال تحقیق خود را به این پیوند دهید. روشن کنید که چرا چیزی که در حال تحقیق هستید اهمیت دارد.

شما همچنین می توانید برای اثبات ارتباط تحقیق خود، یک موقعیت واقعی فعلی را ذکر کنید. به عنوان مثال، اگر در مورد تأثیر آسپارتام بر رشد مغز در کودکان خردسال بنویسید، می توانید به مقالات اخیر روزنامه ها اشاره کنید که آسپارتام را به افزایش ADHD در کودکان هلندی مرتبط می کند. در وهله اول مهم نیست که مربوط به مقاله ای باشد که از نظر آکادمیک اثبات نشده باشد. شما نشان می دهید که سوژه در حال بازی است و شبهاتی وجود دارد. سپس یک تحقیق قابل اعتماد و مستدل انجام خواهید داد که این موضوع را بیشتر روشن می کند.

سوال تحقیق شما   نیز باید به خوبی فرموله شده و به اندازه کافی مشخص شود. اکیداً توصیه می شود که قبل از اقدام، سؤال اصلی توسط مشاور دانشگاه تأیید شود. سوال اصلی مبنای پایان نامه شماست که بقیه بر اساس آن است. یک سوال اصلی نادرست می تواند منجر به مشکلات بعدی در پایان نامه شود. برخی از برنامه ها از شما می خواهند که  قبل از سؤال تحقیق، بیانیه مسئله  و  هدف بنویسید  .

مرحله 4: سؤالات یا فرضیه های فرعی را فرموله کنید

بسته به دستورالعمل های مطالعه خود، انتظار می رود فقط یک سؤال اصلی داشته باشید یا با سؤالات فرعی نیز کار کنید. سوالات فرعی در واقع تحقیق شما را تکه تکه می کنند. در پایان، پاسخ تمام سوالات فرعی با هم باید پاسخ سوال اصلی شما را بدهد.

بین سؤالات تحقیق نظری و عملی تفاوت قائل شده است. برای مثال، یک سؤال فرعی نظری می‌تواند چیزی باشد که از طریق تحقیقات آکادمیک اخیر درباره تأثیرات آسپارتام بر رشد و رفتار مغز شناخته شده است. اگر تحقیقات عملی خود را در یک دانشگاه ابتدایی انجام می دهید، یک سوال فرعی عملی می تواند این باشد: "مصرف آسپارتام در کودکان کلاس 4A دانشگاه ابتدایی De Vlinderboom چیست؟" پاسخ به سؤالات فرعی نظری از طریق تحقیقات ادبیات در چارچوب نظری شما فرموله می شود. پاسخ به سؤالات فرعی عملی از  تحقیقات میدانی ناشی می شود .

فرضیه ها پیش بینی هایی هستند که محقق در مورد نتیجه تحقیق انجام می دهد. شما این پیش بینی ها را از روی انگشت شست خود انجام نمی دهید. آنها را بر اساس آنچه قبلاً در مورد موضوع شما، تحقیقات آکادمیک قبلی یا مشاهدات عینی شناخته شده است، قرار می دهید.

اگر در حال انجام مطالعه ای برای شرکتی هستید که در دوره دسامبر با ضررهای شدید فروش مواجه شده است و دلیل آن را بررسی می کنید، می توانید فرضیه خود را بر اساس آنچه کارمندان و رهبران کسب و کار در مورد کاهش فروش می گویند مطرح کنید. اگر رئیس شرکت می‌گوید که فکر می‌کند به دلیل یک استراتژی بازاریابی است که با فصل کریسمس و دسامبر مطابقت ندارد، می‌توانید آن را به عنوان یک فرضیه و تمرکز برای تحقیق خود در نظر بگیرید. اگر بعداً مشخص شد که کاهش گردش مالی به دلیل چیز دیگری است، شما این فرضیه را رد کرده و بر اساس آن نتیجه گیری می کنید. شروع نوشتن پایان نامه شما بلافاصله با فرضیه ها شروع نمی شود، اما آنها می توانند در مراحل اولیه به طراحی تحقیق جهت دهند.

مرحله 5: تعیین روش تحقیق

سوال بعدی که می خواهید از خود بپرسید این است که روش تحقیق شما در مورد انجام پروپوزال چیست و با چه داده هایی کار خواهید کرد. آیا به دنبال  تحقیقات کمی  با نظرسنجی یا کلان داده هستید یا برای  تحقیقات کیفی  از طریق مصاحبه و مشاهده؟ آیا قبلاً داده هایی در مورد موضوع جمع آوری شده است؟ اگر بله، آیا شما به این دسترسی دارید؟ و این داده ها چگونه به نظر می رسند؟ آیا باید تنظیماتی انجام دهید یا فقط می توانید آنها را به عهده بگیرید؟

اگر هیچ داده ای در دسترس نباشد، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود داده ها را خودتان جمع آوری کنید. سپس به نحوه انجام این کار خوب نگاه کنید. از کدام روش استفاده می کنید و ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شوید؟ همه اینها را به طور کامل با سرپرست(های) خود، قبل از شروع صحبت کنید. به این ترتیب از کار مضاعف و هر گونه تجاوز جلوگیری می کنید که مایه شرمساری است. با سرپرست خود در مورد آنچه در ذهن داشتید بحث کنید. ببینید چه امکاناتی وجود دارد و کجا محدودیت ها و فرصت ها را می بینند. به عنوان مثال، امکان سنجی عملی روش را در نظر بگیرید. در عین حال، آنچه را که از نظر حجم نمونه یا مشارکت شرکت‌کنندگان برای تنظیم یک  مطالعه قابل اعتماد ، عینی و نماینده نیاز دارید، از دست ندهید.

مرحله 6: ارائه یک برنامه اقدام رسمی یا پیشنهاد تحقیق

این مرحله اغلب اجباری است. با این حال، گاهی اوقات، این مرحله کمتر واضح است و شما، برای مثال، هر هفته با ناظر به کارهایی که قرار است در آن هفته یا ماه انجام دهید نگاه کنید. در هر صورت، تهیه یک  برنامه اقدام  یا  پیشنهاد تحقیق  مفید است ، خواه این یک الزام رسمی باشد یا خیر. به این ترتیب روی کاغذ مشخص می کنید که چه چیزی را می خواهید تمام کنید و چه زمانی. در صورت تهدید به عقب افتادن به دلیل شرایط پیش بینی نشده، می توانید به موقع زنگ هشدار را به صدا در آورید. این همچنین از معطل ماندن بیش از حد در برخی قسمت ها یا عجله بیش از حد جلوگیری می کند.

تهیه یک برنامه بلند مدت همیشه مفید است، حتی اگر در ابتدا احمقانه به نظر برسد. تاریخی را تخمین بزنید که در آن می‌خواهید جمع‌آوری داده‌های خود را به پایان برسانید و فکر کنید که می‌توانید برای مثال، با  پردازش داده یا تجزیه و تحلیل خود شروع کنید . حتی اگر این فقط در 2 ماه یا بیشتر باشد. این به شما کمک می کند تا یک دید کلی داشته باشید و به شما آرامش خاطر می دهد. به عنوان مثال، در کوتاه مدت، می توانید اهداف هفتگی تعیین کنید و بخشی را که روی آن کار می کنید به قطعات کوچک تقسیم کنید. این به خوبی برای حفظ احساس رضایت در طول فرآیند پایان نامه کار می کند. به خصوص زمانی که شروع به نوشتن پایان نامه خود می کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه