بلیط هواپیما

آشنایی با شرایط خرید بلیط لحظه آخری مشهد تهران

آشنایی با شرایط خرید بلیط لحظه آخری مشهد تهران
کدخبر : 46533

شهر مشهد به چند دلیل زیارتی، گردشگری و تجاری، میزبان مسافران داخلی و خارجی بسیار زیادی است و باید برای جابجایی و اقامت آن‌ها امکانات مناسبی را مهیا کند.

 هتل های مشهد بسیار متنوع و زیاد هستند و به راحتی می‌توانید از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید. ولی برای رفت و آمد به این شهر گزینه‌های مشخصی دارید که یکی از آن‌ها سفر با هواپیما است. در خرید بلیط هواپیما گاهی با عباراتی مواجه می‌شوید که ممکن است با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. یکی از این عبارات خرید بلیط لحظه آخری است. در این نوشته قصد داریم درباره شرایط خرید بلیط مشهد تهران لحظه آخری توضیحاتی را ارائه دهیم تا سوالی در این زمینه باقی نماند.

بلیط لحظه آخری

در ابتدا باید ببینیم بلیط های لحظه آخری چه نوع بلیط هایی هستند. در واقع بلیط هواپیما لحظه آخری، بلیطی است که روی پروازهای چارتر ارائه می‌شود. معمولا آژانس ‌های هواپیمایی تمام یا بخشی از صندلی ‌های یک هواپیما را چارتر می‌کنند؛ به این ترتیب که صندلی ‌های یک هواپیما را پیش خرید کرده و با توجه به شرایط، با قیمت دلخواه به مشتریان عرضه می‌کنند. اما گاهی نیز پیش می‌آید که آژانس چارتر کننده موفق به فروش تمامی بلیط‌ ها نمی‌شود. به همین دلیل تصمیم به فروش بلیط‌ ها به صورت نرخ لحظه آخری می‌گیرد. در فروش بلیط‌ هواپیما لحظه آخری چارتر کننده صندلی‌ های باقیمانده را با در نظر گرفتن تخفیف روی بلیط‌ های چارتر به فروش می‌رساند. به این ترتیب قیمت بلیط لحظه آخری از قیمت بلیط سیستمی و قیمت بلیط چارتر ارزانتر خواهد شد.

شرایط بلیط لحظه آخری چگونه است؟

ممکن است تا به امروز با دیدن کلمه ارزان در نتایج موتورهای جستجو و در کنار عباراتی مثل خرید بلیط ارزان لحظه آخری، خرید بلیط لحظه آخری ارزان، پرواز لحظه آخری ارزان و غیره، این شبهه در ذهن شما ایجاد شده باشد که هنگام خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، چون اغلب با قیمت پایین عرضه می‌شوند، به شما صندلی ‌ها و خدماتی با کیفیتی پایین‌تر از بلیط ‌های چارتر و سیستمی ارائه خواهد شد. در صورتی که بلیط لحظه آخری از لحاظ شرایط پروازی هیچ تفاوتی با بلیط سیستمی و چارتر ندارد و تنها تفاوت ‌آن‌ها در نرخی است که به مسافران ارائه می‌دهند. به این ترتیب با خرید بلیط لحظه آخری هم چارتر کننده سود می‌کند و هم مسافر بلیط هواپیما را با قیمتی پایین‌تر از قیمت اصلی تهیه می‌کند.

بلیط لحظه آخری برای چه کسانی مناسب است؟

البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که پرواز لحظه آخری بیشتر مناسب کسانی است که برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود ندارند. از آنجایی که زمان فروش بلیط لحظه آخری به زمان پرواز بسیار نزدیک است، هر لحظه باید آماده سفر باشید. معمولا ارزانترین بلیط لحظه آخری را در زمان‌های کم سفر سال و زمان‌هایی که به ساعت پرواز بسیار نزدیک هستند می‌توانید بیابید. در زمان‌های پر سفر سال و تعطیلات ممکن است نرخ بلیط لحظه آخری از نرخ بلیط سیستمی هم بیشتر شود.

اما اگر مجبور شدید به صورت ناگهانی و عجله‌ای به مقصد خود سفر کنید، به هیچ وجه انتظار خرید بلیط لحظه آخری ارزان را نداشته باشید. مگر این که شانس با شما یار باشد. اگر محدودیت زمانی در سفر دارید و می‌خواهید بلیط لحظه آخری ارزان بخرید، به این گزینه توجه کنید که حتما قرار نیست قیمت این نوع پروازها مطلوب باشد و مجبور به انتخاب اولین پرواز هستید.

استرداد بلیط لحظه آخری

یکی از موارد مهمی که باید در مورد بلیط های لحظه آخری مد نظر داشته باشید، این است که این بلیط ها امکان کنسلی و استرداد ندارند. به دلیل زمان کمی که بین خرید این بلیط ها تا پرواز است، امکان کنسل کردن و استرداد وجه در این نوع بلیط ها وجود ندارد و تمام هزینه پرداختی شما سوخت خواهد شد. ناگفته نماند که در موارد بسیار نادر می‌توانید این بلیط ها را کنسل کنید که با جریمه و درصد کسری بسیار بالایی همراه است.

بلیط لحظه آخری مشهد تهران

در این مسیر پروازی به دلیل تقاضای بسیار بالایی که وجود دارد، احتمال اینکه بتوانید بلیط لحظه آخری بخرید خیلی زیاد نیست. اما این به آن معنی نیست که در این مسیر کلا بلیط لحظه آخری وجود نداشته باشد. در ایامی که مناسبت های مذهبی پیش رو است، بلیط های لحظه آخری به دلیل تقاضای بیشتر امکان دارد حتی قیمت بالاتری از بلیط های سیستمی داشته باشند. برای اینکه بتوانید بلیط های لحظه آخری ارزان را بخرید باید سفر خود را برای روزهایی به غیر از این ایام برنامه ریزی نمایید. به عنوان مثال در روزهای میان هفته و در ایام عادی، امکان اینکه بتوانید بلیط لحظه آخری ارزان بیابید، بسیار بالاتر خواهد بود.

خرید بلیط لحظه آخری در فلای تودی

برای خرید بلیط لحظه آخری اگر فرصت کافی در اختیار دارید می‌توانید سایت‌ های فروش بلیط را رصد کنید تا اگر این نوع بلیط برای مقصد شما را در دسترس دارد، اقدام کنید. یکی از معتبرترین سایت های خرید آنلاین بلیط هواپیما فلای تودی است. با مراجعه به سایت فلای تودی این امکان برای شما فراهم شده تا پس از انتخاب مقصد مورد نظر، با انواع فیلترها، بلیط ها را از ارزاترین به گرانترین قیمت مشاهده کنید.

بلیط های لحظه آخری با برچسبی در کنار آن‌ها در این سایت مشخص می‌شوند و به راحتی قابل تشخیص هستند. اگر شانس با شما یار باشد و بلیط لحظه آخری نصیب شما شود، در نهایت و پس از انتخاب بلیط خود، وارد مراحل خرید اینترنتی می‌شوید. با کلیک روی دکمه خرید بلیط و ورود اطلاعات مسافر یا مسافران، وارد مرحله پرداخت می‌شوید. در این مرحله نیز پس از ثبت اطلاعات کارت بانکی، پرداخت اینترنتی انجام می‌شود و در نهایت بلیط هواپیما لحظه آخری شما به صورت ایمیل برایتان ارسال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه